طراحی سایت به اشتراک گذاری

طراحی سایت به اشتراک گذاری

طراحی سایت دانلود این امکان را برای افراد فراهم می کند تا فایل های خود را به اشتراک گذاشته و از طرفی افرادی که به دنبال فایل خاصی هستند آن را بیابند.

عملیات دانلود یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های کاربران در فضای اینترنت است. طراحی سایت دانلود این امکان را برای افراد فراهم می‌کند تا فایل‌های خود را برای دانلود به اشتراک گذاشته و از طرفی افرادی که به دنبال فایل خاصی هستند بتوانند به آسانی به این فایل‌ها دسترسی داشته باشند. فارغ از موضوع حق کپی رایت برای دانلود فایل از اینترنت در تمام دنیا فایل‌های زیادی برای دانلود از طریق طراحی سایت دانلود در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. نوع عملکرد در طراحی سایت دانلود به گونه‌ای است که در آنها از کاربران هزینه‌هایی به صورت اشتراک ماهیانه دریافت شده و خدمات دانلود فایل در اختیار آنها قرار می‌گیرد. به این ترتیب در طراحی سایت دانلود باید بخش‌هایی برای عضویت افراد و اختصاص پروفایل به آنها در نظر گرفته شود.

 

چگونه می توان وب سایت های اشتراک گذاری را ایجاد کرد؟

اگر شما حتی یکبار به این وب سایت ها نظیر آپارات سر زده باشید، متوجه این موضوع خواهید شد که مردم در هیچ جایی بیشتر از این سایت ها، زمان نخواهند گذاشت.آنها یک منبع واحد برای ارائه سرگرمی، آموزش، فیلم، موسیقی و برخی اخبار جذاب می باشند.همچنین این سایت ها یک مدل کسب و کار قابل توجه و خوبی را دارند که بازده قابل توجهی را دارند، آگهی، رقابت های برندی، حق نسخه برداری، اختراعات و … از جمله مواردی است که می توان از طریق این سایت ها می توان کسب درآمد کرد.

چرا وب سایت های به اشتراک گذاری ویدئو یک معامله بزرگ محسوب می شود؟

مالک بودن سایت هایی با این فرمت شاید راحت ترین راه برای رسیدن به اهداف مالی می باشد.البته قبل از رسیدن به سود و درآمد، کارهای زیادی است که حتما باید انجام شود، اما چیزی که مشخص است این می باشد که این وب سایت ها مدل کسب و کاری پرسود می باشند که با گذر زمان هم قدرت خود را حفظ کرده اند.

سایتی مانند آپارات، بخش عمده ای از درآمد خود را از طریق تبلیغات و بازاریابی بدست می آورد.این سایت ها مانند یک پورتال عمل کرده و محتوای ویدئویی برندها و شرکت ها را در بین سایر ویدئوهای خود از جمله ویدئوهایی که کاربران می فرستند، قرار می دهد.همچنین تبلیغات بنری در موقعیت های مختلف صفحات این سایت هم بخش دیگری از تبلیغات این سایت است.

برای مثال تبلیغات قبل از پخش ویدئو (Pre Rolls) را در نظر داشته باشید.این ویدئو کاربران را مجبور می کند قبل از اینکه ویدئوی اصلی را ببینند، حداقل بخشی از این تبلیغات را مشاهده کنند.شما نمی توانید کل این تبلیغات را رد کنید تا ویدئوی مد نظر شما سریعا پخش شود اما خب محتوای این تبلیغات طوری طراحی می شود تا کاربران جذب آن شوند.آپارات نگاه شما را در اختیار خود می گیرد و از این تماشای شما هم به شما خدمت می دهد و هم برای خود درآمد زایی می کند.

به همین دلیل بسیاری از شرکت ها و نام های تجاری به این سبک از تبلیغات بسیار مایل می باشند، چون تعداد بازدیدکنندگان آگهی آنان بسیار زیاد است.آن ها براساس توافقی که با آپارات می کنند، تبلیغ خود را در سایت قرار داده و هزینه پرداخت می کنند.این وب سایت ها عموما کاربران را تشویق می کنند تا ویدئوهایی که جذاب تر می باشد و کاربران بیشتری را به سمت خود می کشد را آپلود کنند تا براساس بازدید بیشتری که این ویدئوها دارند، تبلیغات را در آنها جای داده و درآمد بیشتری را کسب کنند.

برای داشتن این سایت ها می توان از اسکریپت های آماده و نرم افزارهای سازنده این دست از سایت ها استفاده کرد اما ما اصلا این روش را پیشنهاد نمی کنیم.به دلیل تخصصی بودن و سنگین بودن این سایت ها، مجموعه وب شیفت اکیدا توصیه می کند که طراحی و پشتیبانی آن را به شرکت های معتبر بسپارید.نرم افزارهای آماده برای ساخت این سایت ها محدودیت و سقف توانایی دارند که نمی توان روی آنها برای کارهای سخت تر حساب باز کرد و معمولا در اثنای فعالیت دچار مشکل می شوند و دردسر ساز خواهند شد.

اگر وب سایتی مجهز و قدرتمند مانند آپارات نیاز دارید، شما به چیزی بیش از یک نرم افزار یا اسکریپت برای ساخت این وب سایت ها نیاز دارید.

خب امروزه سایت های به اشتراک گذاری ویدئو را می توان به دو دسته عمده تقسیم کرد.دسته اول سایت هایی که مانند ویدئو کلوپ عمل می کنند و فیلم ها و ویدئوها را چه به صورت رایگان و یا پرداخت حق اشتراک در اختیار کاربران خود قرار می دهند.دسته دیگر هم وب سایت هایی هستند که امکمان ایجاد محتوا و قرار دادن محتوا برای کابران خود را فراهم می کند که ما آپارات را برای شما مثال می زنیم.این سایت امکانات و ویژگی های بسیار خوبی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.