به عنوان یکی از دغدغه های بزرگ معماران در حال حاضر حساب میشود . احتمالا تا به حال شما به عنوان یک معمار به این موضوع فکر نکرده باشید که طراحی سایت معماری یا طراحی سایت شرکت معماری باید چطور باشد که در کسب و کار شما تاثیر مثبت و همچنین ویژه ای را بگذارد و فکر نکردن به این مسئله می تواند برای کسب و کار شما خطرناک به شمار رود.
به صورت کلی زمانی که صحبت از طراحی وب سایت معماری می شود، مردم فکر می کنند که طراحی سایت در رابطه با ساختار، ، عکس ها، متون و فونت است. این چیز ها از جمله موارد ضروری در طراحی وب سایت هستند اما حقیقت این است طراحی وب سایت داستانی یا طرحی است که در پشت این مسائل وجود دارد، در واقع این طرح یا سناریو به سایت شخصیت می بخشد.
به عنوان یک معمار قطعا شما درک می کنید که یک طراحی وب سایت معماری مثل یک طراحی سایت دکوراسیون باید دارای ایده های بسیار متوع و جذاب در کنار ویژگی های زیباشناختی باشد و در نهایت بتواند توجه مخاطبین را به خود جلب کند، البته تمامی این موارد در زمانی حائز اهمیت است که عملکرد سایت دارای ضعف نباشد. اگر بخواهیم به زبان معمارها این موضوع را برای شما بیان کنیم کافی است که بگوییم که یک ساختمان باید ساختار قدرتمندی داشته باشد و سپس طراحی ها و ظریف کاری های نهایی بر روی آن انجام شود.
سایت معماری شما نخستین شانس شما به جهت جذب کاربر برای سفارش پروژه به شمار می رود و به همین دلیل راه اندازی وب سایت معماری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر فردی که به وب سایت معماری شما وارد شود، محتوای سایت شما را دوست داشته باشد، صفحات دیگر را نیز مورد بررسی قرار می دهد و در نهایت اگر با سبک ایجاد وب سایت معماری شما ارتباط برقرار کند، شماره شما را پیدا خواهد کرد و با شما تماس می گیرد. حتی اگر فرد مراجعه کننده با شما تماس نگیرد، قطعا شبکه های اجتماعی شما را دنبال می کند.
در مقابل این حقیقت اگر که طراحی سایت معماری و راه اندازی سایت معماری شما به خوبی صورت نگرفته باشد، فرد مراجعه کننده به سایت شما باز نخواهد گشت و هیچ نتیجه ای از طراحی وب سایت معماری نخواهید دید. به صورت خلاصه می توان گفت که کیفیت سایت شما به صورت مستقیم بر روی موفقیت شرکت معماری شما تاثیر گذار خواهد بود.
طراحی سایت معماری مثل همه ی سایت های موضوعی نیازمند رعایت نکات خاصی است. نکات زیر فقط قسمتی از نکات طراحی سایت معماری و ایجاد وب سایت معماری است.
امروزه فقط در ایران بیش از ده ها شرکت معماری وجود دارند که اقدام به طراحی حرفه ای سایت کرده اند. اهداف بزرگ شرکت های معماری برای انجام پروژه های بزرگ، امروزه در فضای اینترنت قابل دسترسی است. البته این مهم به شرط طراحی دقیق سایت و سئوی حرفه ای آن امکان پذیر میشود. در حال حاضر تیم های فنی طراحی سایت به صورت روزانه در حال طراحی سایت هایی برای شرکت های متعدد معماری و عمرانی هستند.
همتنطور که گفتیم یکی از بهترین راهها برای بازاریابی نام تجاری و تبلیغ سبک معماری خود، طراحی سایت معماری برای شرکت معماریتان است.مانند بسیاری از صنایع دیگر، معماری به سرعت در حال رشد است تا نیازهای بازار را برآورده کند. برای همگام شدن با رقبا، معماران، شرکتهای معماری، طراحان داخلی و سایر نهادهایی که در این حوزه کار میکنند، باید استراتژیهای بازاریابی جدیدی را اتخاذ کنند. حفظ مشتری و دریافت پروژههای جدید معماری، هدف نهایی همه معماران است. یک صفحه وب حرفهای که نشاندهنده مهارتهای برجسته این معماران باشد، میتواند به آنها در رسیدن به این هدف کمک کند.