دلایل نیاز کسب و کارها به اپلیکیشن

دلایل نیاز کسب و کارها به اپلیکیشن

یکی از ویژگی های اصلی تجارت دیجیتال، چند کانال بودن آن است. ایجاد حضور مؤثر در کانالهایی که امکان ارتباط با مشتریان بالقوه را فراهم می کنند، به یک چالش مهم اقتصادی تبدیل شده است.

اپلیکیشن های موبایل یکی از قدرتمندترین ابزارهای ارتباط با مخاطب مورد نظر در حوزه کسب و کار محسوب می شوند. تقریباً هر بزرگسال در جهان دارای تلفن هوشمند است و این بازار همچنان در حال رشد است. بنابراین تمرکز روی فناوری های تلفن همراه یک استدلال بسیار سنگین می باشد.

داشتن اپلیکیشن چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟

از جمله مزایای توسعه اپلیکیشن موبایل که می‌تواند روی جنبه‌های مختلف تجارت شما تاثیرگذار باشد، می‎‌توان موارد زیر را نام برد:

  • ایجاد امکانی برای تعامل بیشتر و ارتباط نزدیک تر با مشتریان
  • کمک به شناخته شدن برند در کوتاه ترین زمان
  • افزایش وفاداری مشتریان با آسان شدن ارتباط و در دسترس بودن
  • ایجاد یک منبع درآمدی جدید برای کسب و کارها
  • ایجاد یک مزیت رقابتی و تقویت برند

چرا کسب و کارها به اپلیکیشن های موبایل نیاز دارند؟

1.افزایش فروش و رونق کسب و کار:

فرآیند ثبت نام، بررسی کالا و خدمات، مقایسه آنها، خرید و پیگیری وضعیت و … ارسال در اپلیکیشن های موبایل نسبت به سایت ها آسان تر است. همچنین، در دسترس بودن اپلیکیشن ها و داشتن ناوبری خوب، تجربه کاربری بهتری برای کاربران ایجاد خواهد کرد. از این رو، داشتن اپ مزایای زیادی برای رشد کسب و کارتان در پی دارد.

2.بهبود بخشیدن تجربه کاربری:

ناوبری خوب و آسان بودن فرآیند ثبت نام و خرید در اپلیکیشن ها، تجربه کاربری بهتری برای کاربران ایجاد می کند. همچنین، اگر به راحتی می توان از طریق ابزارهای مانیتور، رفتار کاربر در اپ را بررسی کرد و ایرادات UI/UX را برطرف کرد. کاربر با مشاهده روند بهبود اپلیکیشن اعتماد بیشتری نسبت به آن کسب خواهد کرد و به مشتری وفادار تبدیل خواهد شد.

3.شناخت بهتر مشتری و سلایق او:

اپلیکیشن بستری را فراهم می کند که رفتار کاربر، سلیقه و علایق او را بهتر بشناسید و اپ را نسبت به سلایق او بهیه کنید. برای مثال، به راحتی می توان سلیقه کاربر در خرید کالا و خدمات، بازخورد کاربر نسبت به فضای غیر آنلاین یا کسب و کارهای سنتی را به دست آورد.

4.به حداقل رساندن هزینه‌ ها:

شاید بنظر برسد که طراحی اپ هزینه بر باشد، اما اینطگونه نیست. شاید در ابتدای کار برای راه اندازی اپ نیاز به هزینه باشد اما در ادامه و با به سود رسیدن فروش آنلاین علاوه بر پوشش هزینه هایی که در گذشته انجام دادید، برای انجام تبلیغات و سایر موارد دیگر نیاز به هزینه زیادی نباشد

بدین ترتیب که هزینه اضافی برای چاپ و پخش پوستر و انواع دیگر تبلیغات را کاهش می‌دهند. همچنین می توانید با استفاده از قابلیت های اپلیکیشن مانند اعلان‌ها یا نوتیفیکیشن ها، پیام‌های پاپ اپ و… به برندسازی کمک کنید.

5.افزایش تعامل با مشتریان در یک پلتفرم:

ادغام گروه‌های مختلف مشتریان در یک اپ امکانی برای تعامل آنها با شما و با یکدیگر ایجاد می‌کند؛ با آسان شدن روند برقراری ارتباط مشتری با شما و روند دریافت پیغام ها و همچنین ارسال آن به دیگران، بازدیدکنندگان جدید زیادی جذب اپ می شوند.

6.برند سازی:

برای شناخته شدن برند و جلب اعتماد کاربران در حوزه کاری خودتان لازم است که خدمات با کیفیت و شایسته ارائه دهید و در دسترس مشتریان باشید.

برای اینکه پیام شرکت خود را به گوش مشتریان برسانید و برای آن بازاریابی کنید حضور در بازار دیجیتال برای کسب و کارتان الزامی است، بدین ترتیب می‌توانید تبدیل به مرجعی معتمد برای رفع نیازهای مشتریان خود باشید.

این حضور به خصوص با برنامه‌های موبایل به دسترسی سریع و آسان و ایجاد اعتماد کاربران کمک موثری می‌کند.

7.نیاز امروز جامعه:

هر کسب و کاری برای توسعه باید به‌ روز باشد، از طرفی با افزایش محبوبیت شبکه‌های اجتماعی و سرعت بالای تعامل در آنها، یکی از ملزومات حیاتی هر کسب و کاری، همگام شدن با تکنولوژی است.

با طراحی اپلیکیشن برای بیزینس خود اولین قدم موثر را بردارید؛ چرا که رفته رفته همه کسب و کارها حضور خود در فضای آنلاین را تقویت می کنند، پس بهتر است که از رقبا پیشی بگیرید.

8.ایجاد وفاداری مشتری:

از آنجا که نگه داشتن مشتریان و تبدیل آنها به مشتری وفادار و دائمی بسیار آسان‌تر و به‌ صرفه‌تر از یافتن مشتریان جدید است، بسیار مهم است که روی افزایش وفاداری مشتری سرمایه‌گذاری کنید. این کار در اپلیکیشن و فضای آنلاین آسان تر است.

9.امکان پرداخت امن:

اپلیکیشن ها طوری طراحی شده اند که پرداخت امن را برای کاربران ایجاد می کنند و از کلاهبرداری جلوگیری می کنند. این یکی دیگر از مزیت های داشتن اپلیکیشن است.

این مزیت، امکان پرداخت امن را به مشتری ارائه می‌ دهد و چهره‌ای حرفه‌ای و قابل اعتماد از شما به نمایش می‌گذارد، همچنین تجربه خرید آسان و بدون ترس‌ تا همیشه در خاطر مشتریان باقی می‌ماند.

10.امکان شخصی سازی و سفارشی بودن:

از دیگر مزایای استفاده از اپ‌های موبایلی امکان شخصی‌سازی آنها است. این برنامه‌ها می‌توانند برای رفع نیازهای ویژه کسب و کار شما به صورت سفارشی طراحی و توسعه داده شوند.

در نتیجه طراحی اپلیکیشن مناسب با الزامات مورد نیاز کسب و کارتان می‌تواند راهی برای بهبود تجربه کاربر و ارتقا و رشد برند شما ایجاد کند.

حرف آخر:

مهمترین افراد برای تجارت شما مشتریان شما هستند. بسته به واکنش آنها به محصول شما، آنها می توانند بزرگترین طرفداران یا خطرناک ترین مخالفان باشند. صرف نظر از این، شما نمی توانید از آنها فاصله بگیرید. نیازها، چالشها و موانع آنها باید در هر نوآوری و خلاقیت که شما در نظر دارید نقش اصلی را ایفا کنند. شک نکنید که بیشتر مشتریان شما کاربران مشتاق  تلفن های همراه هوشمند هستند.