سوشال مدیا چیست؟
اصطلاح “Social media” که در زبان فارسی به «رسانه اجتماعی یا رسانه جمعی» ترجمه میشود؛ یک اصطلاح برای وبسایتها، برنامهها، اپلیکیشنها و شبکههایی است که بر ارتباطات، تعامل، بهاشتراکگذاری محتوا و همکاری تمرکز دارد. در این میان، هم مردم و هم کسبوکارها، هر یک بهنوعی، از «رسانههای اجتماعی» بهرهمند میگردند. مردم از «رسانههای اجتماعی» برای برقراری ارتباط و تعامل با دوستان، خانواده و جوامع مختلف استفاده کرده و کسبوکارها از آنها، برای بازاریابی، تبلیغ محصولات و پیگیری درخواستهای مشتریان خود بهره میبرند.
وظیفه مدیر شبکههای اجتماعی چیست؟
وظیفه مدیر شبکههای اجتماعی بستگی به شرکت یا مجموعهای دارد که در آن مشغول به فعالیت است. برای مثال، اگر مدیر شبکه اجتماعی در یک شرکت کوچک فعالیت کند معمولاً تمام فعالیتهای مربوط به تولید محتوا، گرافیک و ویرایش عکسها و فیلمهای مختلف به او سپرده میشود. اگر هم مدیر شبکههای اجتماعی در یک مجموعه بزرگ مشغول به فعالیت باشد باید با تیمهای حرفهای و سایر متخصصان این حوزه همکاری کند و بهاینترتیب، وظایف آن تخصصیتر و مشکلتر میشود. درواقع همکاری با تیمهای بزرگتر، وظایف مدیر شبکه اجتماعی را حساستر و سنگینتر میکند.
بنابراین بسیاری از شرکتهای فعال در عرصه سوشال مدیا زمانی که قصد استخدام یک مدیر برای شبکههای اجتماعی خود را داشته باشند از متقاضی میخواهند که کارهای مربوط به تولید محتوا را بهصورت خلاقانه انجام دهند و همینطور در زمینههای طراحی گرافیک، ویرایش تصاویر و ویدئو، ترجمه و همینطور پشتیبانی از مشتریان خود را قوی کرده و این وظایف را بهخوبی انجام دهد.
وظایف مدیران شبکههای اجتماعی
- ایجاد یک تقویم محتوایی استاندارد جهت زمانبندی انتشار مطالب
- حضور تأثیرگذار در بیشتر شبکههای اجتماعی پرطرفدار (شامل آگاهی از بهترین نوع عملکرد در هر نوع کانال ارتباطی، نحوه ارسال و توزیع محتوا و بهروزرسانی مطالب در هر رسانه)
- مدیریت ارتباطات (پاسخ به نظرات و سؤالات مشتریان در سریعترین زمان ممکن و ارسال موارد لازم به سایر تیمها)
- انجام کمپینهای تبلیغاتی مختلف در راستای جذب بیشتر مشتری مانند راهاندازی مسابقات، کمپینهای آگاهی از برند Brand Awareness و مانند آن
- نوشتن یک Creative Brief برای ارائه به آژانسهای تبلیغاتی، کپی رایترها و فیلمسازان
- برگزاری کمپینهای اینفلوئنسر مارکتینگ (انتخاب اینفلوئنسر مناسب، ارائه محتوا به آنها و نوشتن گزارش پس از انتشار محتوا)
- سوشال لیسنینگ Social Listening (بررسی و مانیتورینگ هشتگها، کلمات کلیدی و موضوعات مهم مربوط به برند)
- نوشتن گزارش هفتگی یا ماهیانه از کمپینها، اسپانسرها و محتواها
- بررسی محتواهای تولید شده در شبکههای اجتماعی و انتقال نظرات و پیشنهادات به تیم محتوا


امکانات پایه
- طراحی تم
- ۱۵ پست در ماه
- ۳۰ استوری در ماه
- طراحی هایلایت و بایو
- مدیریت پست
- مدیریت هشتگ
- زمان بندی انتشار
- تقویم محتوایی
- اتصال پیج به فیس بوک
- تنظیمات امنیتی پیج
امکانات حرفه ای
- طراحی تم
- ۲۰ پست در ماه
- ۴۰ استوری در ماه
- طراحی هایلایت و بایو
- مدیریت پست
- مدیریت هشتگ
- زمان بندی انتشار
- تقویم محتوایی
- اتصال پیج به فیس بوک
- تنظیمات امنیتی پیج
- ۱ تبلیغ میکرو بلاگری در ماه
امکانات اختصاصی
- طراحی تم
- ۳۰ پست در ماه
- ۶۰ استوری در ماه
- طراحی هایلایت و بایو
- مدیریت پست
- مدیریت هشتگ
- زمان بندی انتشار
- تقویم محتوایی
- اتصال پیج به فیس بوک
- تنظیمات امنیتی پیج
- ۱ تبلیغ میکرو بلاگر در ماه
امکانات طلایی
- طراحی تم
- ۳۰ پست در ماه
- ۹۰ استوری در ماه
- طراحی هایلایت و بایو
- مدیریت پست
- مدیریت هشتگ
- زمان بندی انتشار
- تقویم محتوایی
- اتصال پیج به فیس بوک
- تنظیمات امنیتی پیج
- ۲ تبلیغ میکرو بلاگر در ماه
- ادیت ۲ محتوا ویدئویی در ماه