صفحه فرود یا landing page چیست؟

صفحه فرود یا landing page چیست؟

در تبلیغات اینترنتی اصلاحی به نام صفحه فرود داریم. امروز یکی از کاربران از من درخواست کرده بود تا مقالاتی در مورد landing page یا همان صفحه فرود در وب شیفت بنویسم. گاها در کنفرانس ها و جلسات بازاریابی اینترنتی با واژه ای به نام لندینگ پیج یا صفحه فرود مواجه شده اید. واقعا صفحه فرود چیست و منظور ما از کلمه صفحه فرود یعنی چه؟

به طور واضح و خلاصه خدمتتون عرض کنم ، گاها در تبلیغات اینترنتی دیده اید که سایت تبلیغ دهنده کاربر را به صفحه خاصی هدایت می کند. یعنی تجمع افراد در آن صفحه بیشتر از سایر صفحات سایت می شود و صد درصد هدف مدیر سایت از این تجمع فروش محصول یا خدمات و کسب در آمد است. چون کسی برای رضای خدا تبلیغات میلیونی روی یک مقاله انجام نمی دهد. اگر هم تبلیغاتی روی یک مقاله انجام شود در نهایت هدف شخص ، کسب در آمد از آن صفحه است.

در بازاریابی اینترنتی لندینگ پیج (landing page) یا صفحه فرود به یک صفحه شاخص در وبسایت شما گفته می‌شود که برای هدفی که در وبسایت یا کمپین تبلیغاتی خود دنبال می‌کنید ساخته شده است. این هدف می‌تواند پر کردن یک فرم، ثبت نام در سایت و یا انجام یک خرید باشد. هنگام ساخت و طراحی یک صفحه فرود باید یک هدف خاص را کسب و کار خود در نظر داشته باشید و طبق همان هدف آن را طرح‌ریزی کنید و توسعه دهید.

خب فکر می کنم تا حدودی با صفحه فرود آشنا شدید. اما صفحه فرود برای مدیر سایت چه کاری انجام می دهد.

 

صفحه فرود در کل دو کار می تواند برای ما انجام دهد. دو کار مهم:

 

1: کسب اطلاعات از مشتری ( جهت تبلیغات اینترنتی و ایمیل مارکتینگ )

شما می توانید در صفحه فرود فرمی را به کاربر نمایش دهید و از کاربر بخواهید در ازای دریافت یک مقاله یا فایل نایاب در خبرنامه ایمیلی شما عضو شود یا ایمیل خود را وارد کند. بعد از وارد کردن ایمیل و ارسال فایل برای کاربر شما یک لیست مطمئن از ایمیل های کاربران دارید و می توانید برای ارسال تبلیغات ایمیلی خود از آن استفاده کنید. یک راه خوب و مطمئن برای معرفی محصول یا خدمات به کاربر سایتتان. برای ارسال خبرنامه های ایمیلی در وردپرس هم می توانید از افزونه مای میل استفاده کنید.

2: معرفی محصول یا خدمات بصورت مستقیم یا غیر مستقیم

راه دوم استفاده از صفحه فرود معرفی یک محصول یا خدمات به کاربر است. شما بصورت مستقیم می توانید محصول یا خدمات خود را در همان صفحه به کاربر معرفی کنید تا کاربر در صورتی که از محصول یا سرویس شما خوشش آمد این محصول یا خدمات را خریداری کند و در ازای آن به شما پول پرداخت کند.

البته می توانید مقاله ای را در صفحه فرود قرار دهید و در انتهای مقاله محصول را معرفی کنید. این یک روش هوشمندانه تر محسوب می شود.

چند نکته در مورد ساخت صفحه فرود:

  • سعی کنید از ویدیو یا فیلم در صفحه فرود استفاده کنید.
  • سعی کنید تا حد امکان از کلمات و تصاویر زیبا و مفهومی استفاده کنید.
  • از قرار دادن بنر های چشمک زن و متون رنگارنگ که باعث اذیت کردن چشم کاربر می شود خودداری کنید.
  • روانشناسی رنگ ها ( که قبلا بصورت کامل در موردش توضیح دادم ) را حتما در طراحی صفحه فرود لحاظ کنید.