طراحی سایت ویدئویی

طراحی سایت ویدئویی

با گسترش تکنولوژی و استفاده از اینترنت به خصوص اینترنت همراه طی یک دهه گذشته استفاده از محتوای ویدئویی برای جذب مخاطب بیش از پیش افزایش یافته است، طوریکه امروزه نقش ویدئو بیش از هر زمان دیگری در طراحی سایت برجسته است.

تاثیر ویدئو در طراحی سایت

در دنیای مدرن نمی توان از نقش کلیدی و تأثیرگذار ویدئو در طراحی سایت در کنار سئو چشم پوشید چرا که تجربه و همچنین آمارهای منتشر شده در این زمینه نشان می دهد که کاربران در بستر اینترنت بیشتر به دنبال محتواهای ویدئویی هستند.

زمانی که کاربر در بستر اینترنت با یک محتوای ویدئویی جذاب مواجه می شود بر خلاف محتوای متنی و گرافیکی تا انتها ویدئو را مشاهده می کند و تمامی اتفاقات آن را زیر نظر می گیرد، البته توجه داشته باشید که محتوای تولیدی شما می بایست جذاب و مخاطب پسند باشد تا بتواند کاربر را وادار به ادامه تماشای ویدئو کند.

نکته مهم در استفاده از محتوای ویدئویی در طراحی سایت این است که شما با استفاده از محتوای ویدئویی یونیک و خاص می توانید تأثیرگذاری محتوای تولیدی سایت خود را نزد کاربران تا حدود زیادی افزایش دهید و با این کار آنها را مجذوب وب سایت خود کنید و از طریق نقش ویدئو در طراحی سایت به اهداف مد نظر خود برسید.

ویژگی‌های طراحی سایت ویدیو

یک وب سایت ویدیو باید ویژگی‌های مشخصی را داشته باشد تا بتواند به سایت موفق و پربازدیدی در این زمینه تبدیل شود و به این طریق حتی بتواند درآمد قابل قبولی را نیز کسب کند.

سایت‌های ویدیو معمولا بسیار جامع و کامل هستند و دسته بندی دقیق و مرتبی از انواع فیلم‌های ایرانی و خارجی موجود در بازار دارند. جستجو فیلم مورد نظر در آن‌ها راحت است. به کمک اعمال فیلتر در نتایج جستجو نیز به آسانی می‌توانید ویدیو و یا فیلم مورد علاقه خود را پیدا کنید.

ویدیوها را با کیفیت‌های متفاوت ۱۰۸۰، ۷۶۰, ۴۸۰, ۳۶۰ و… در دسترس کاربران قرار می‌دهند تا کاربران بتوانند در حجم مورد نظر ویدیو را مشاهده کنند.

معمولا وب سایت‌های درجه یک در زمینه اشتراک گذاری ویدیو، خلاصه‌ای از فیلم، سریال و یا ویدیو را نیز روی سایت قرار می‌دهند تا کاربران راحت‌تر بتوانند محتوای مورد علاقه خود را نگاه کنند.

سایت ویدیو در صورتی از مخاطبان بالایی برخوردار خواهد شد که بتواند به خوبی عمل کند و محتواهای ویدیویی روز دنیا را در سایت آپلود کرده باشد و به این طریق پاسخگوی علاقه همه کاربران سایت باشد.

طراحی سایت ویدیو چه امکاناتی باید داشته باشد؟

امکانات طراحی شده در سایت ویدیو با دیگر سایت‌ها تفاوت جزیی دارد، اما در مجموع مشابه است.

به طور مثال در وب سایت‌های ویدیو معمولا برای مشاهده و یا دانلود فیلم، کاربر باید در سایت ثبت نام کرده و پنل کاربری ایجاد کند. کاربر به این صورت در سایت عضو شده و سوابق دانلود و مشاهده فیلم، زمان باقی مانده از اشتراک خریداری شده و‌‌‌… در این پنل در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

مهم‌‌ترین و اساسی‌ترین امکان هر سایت ویدیو، بخشی است که در آن اطلاعات دسته بندی شده از همه فیلم‌ها قرار گرفته است و افراد می‌توانند برحسب ژانر مورد علاقه، کشور تولید کننده و… فیلم مورد نظر را انتخاب و سپس مشاهده و یا دانلود کنند. در این قسمت از سایت اطلاعاتی در خصوص فیلم یا ویدیو نظیر کارگردان، تهیه کننده و بازیگران آن فیلم، خلاصه فیلم یا سریال، تعداد قسمت‌ها، تیزر فیلم و… نیز بارگذاری می‌شود.

سایت‌های ویدیو بخشی تیز تحت عنوان جدول هفتگی زمان پخش سریال و یا فیلم نیز در وب سایت قرار می‌دهند.

امکان ویژه‌ای که برخی از وبسایت‌های ویدیو برای مخاطبان در نظر گرفتند این است که بخش مستقلی از سایت‌ را به موسیقی‌‌هایی که در ویدیو پخش شده است، اختصاص داده‌اند تا مخاطب به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشد.

در وبسایت‌های معروف ویدیو بخشی نیز به آخرین اخبار عرصه سینما و بازیگران اختصاص دارد و محتوایی در خصوص کلیه خبرهای فیلم و سریال و سینما در اختیار کاربران قرار داده می‌شود.

سئو اقدامی که بعد از ساخت سایت ویدئویی باید انجام شود:

  • آپدیت و بارگزاری اطلاعات جدید به صورت منظم و پی در پی
  • کار کردن بر روی کلمات کلیدی کلی و مهم
  • سئو خارجی
  • اضافه کردن نمونه کارها و بلاگ

جمع بندی

برای علاقه‌مندان به فیلم و سریال، ساخت و راه‌اندازی یک سایت ویدیو اصولی و سئو شده، راهی مطمئن برای لذت بردن از تماشای ویدیو‌های روز جهان است که می‌تواند درآمد مناسبی را نیز برای صاحبش به همراه داشته باشد.