نحوه رفع خطای 500 سرور داخلی در وردپرس

نحوه رفع خطای 500 سرور داخلی در وردپرس

رفع خطای 500 در وردپرس

خطای سرور داخلی یکی از رایج ترین خطاهای وردپرس است. از آنجایی که این خطا هیچ اطلاعات دیگری را ارائه نمی دهد، بسیاری از مبتدیان آن را کاملا خسته کننده می دانند.

در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه به راحتی خطای سرور داخلی در وردپرس را برطرف کنید.

دلایل خطای 500 سرور داخلی در وردپرس

خطای سرور داخلی مختص وردپرس نیست. این خطا می تواند با هر وب سایتی که روی سرور وب اجرا می شود اتفاق بیفتد. به دلیل ماهیت عمومی این خطا، چیزی به توسعه دهنده نمی گوید.

پرسیدن نحوه رفع خطای سرور داخلی مانند این است که از پزشک خود بپرسید چگونه درد را برطرف کند بدون اینکه به او بگویید درد کجاست.

رفع خطای 500

خطای سرور داخلی در وردپرس اغلب به دلیل عملکرد پلاگین یا تم ایجاد می شود. سایر دلایل احتمالی خطای سرور داخلی در وردپرس که می‌دانیم عبارتند از: خرابی فایل htaccess و محدودیت حافظه PHP.

خطای سرور داخلی فقط زمانی نشان داده می‌شود که می‌خواهید به قسمت مدیریت دسترسی پیدا کنید در حالی که بقیه سایت به خوبی کار می‌کند.

همانطور که گفته شد، اکنون بیایید نگاهی به نحوه عیب یابی خطای سرور داخلی در وردپرس بیاندازیم.

بررسی فایل htaccess. خراب

اولین کاری که باید هنگام عیب یابی خطای سرور داخلی در وردپرس انجام دهید، بررسی فایل htaccess.

می توانید با تغییر نام اصلی خود این کار را انجام دهید. فایل htaccess به چیزی شبیه htaccess_old. برای تغییر نام فایل .htaccess، باید با استفاده از برنامه FTP یا File Manager در داشبورد cPanel حساب میزبانی خود وارد سایت خود شوید.

پس از اتصال، فایل htaccess. در همان دایرکتوری قرار می گیرد که پوشه هایی مانند wp-content، wp-admin و wp-includes را می بینید.

پس از تغییر نام فایل htaccess. سعی کنید از سایت خود بازدید کنید تا ببینید آیا این مشکل را حل کرده است یا خیر. اگر این کار را کرد، خطای سرور داخلی را برطرف کرده اید.

قبل از اینکه کارهای دیگر را ادامه دهید، مطمئن شوید که در قسمت مدیریت وردپرس به تنظیمات » صفحه پیوندهای ثابت رفته و بدون ایجاد تغییر روی دکمه ذخیره کلیک کنید. این یک فایل .htaccess جدید با قوانین بازنویسی مناسب برای شما ایجاد می کند تا اطمینان حاصل شود که صفحات پست شما خطای 404 را بر نمی گرداند .

اگر بررسی راه حل فایل .htaccess خراب برای شما کار نکرد، پس باید به خواندن این مقاله ادامه دهید.

افزایش محدودیت حافظه PHP

گاهی اوقات اگر محدودیت حافظه PHP خود را تمام کنید، ممکن است خطای سرور داخلی رخ دهد. برای رفع آن از آموزش ما در مورد نحوه افزایش محدودیت حافظه PHP در وردپرس استفاده کنید.

اگر خطای سرور داخلی را تنها زمانی که می‌خواهید وارد ادمین وردپرس خود شوید یا تصویری را در wp-admin آپلود می‌کنید مشاهده می‌کنید، باید با دنبال کردن این مراحل محدودیت حافظه را افزایش دهید:

  1. یک فایل متنی خالی به نام php.ini ایجاد کنید
  2. این کد را در آنجا قرار دهید: memory=64MB
  3. فایل را ذخیره کنید
  4. آن را با استفاده از FTP در پوشه /wp-admin/ خود آپلود کنید

چندین کاربر گفته اند که با انجام موارد فوق، مشکل سمت مدیریت برای آنها برطرف شده است.

اگر افزایش محدودیت حافظه مشکل را برای شما برطرف کرد، پس فقط به طور موقت مشکل را برطرف کرده اید. شما هنوز باید علتی را پیدا کنید که محدودیت حافظه شما را خسته می کند.

این می تواند یک افزونه با کدگذاری ضعیف یا حتی یک تابع تم باشد. ما  توصیه می کنیم که از شرکت میزبانی وب وردپرس خود بخواهید که به گزارش های سرور نگاه کند تا به شما در یافتن تشخیص دقیق کمک کند.

اگر افزایش محدودیت حافظه PHP این مشکل را برای شما برطرف نکرد، در این صورت شما در حال عیب یابی بیشتری هستید.

غیرفعال کردن تمام افزونه ها

اگر هیچ یک از راه حل های بالا برای شما کار نکرد، به احتمال زیاد این خطا توسط یک افزونه خاص ایجاد شده است. همچنین ممکن است ترکیبی از پلاگین هایی باشد که با یکدیگر خوب بازی نمی کنند.

متأسفانه، هیچ راه آسانی برای کشف این موضوع وجود ندارد. شما باید تمام افزونه های وردپرس را به یکباره غیرفعال کنید.

اگر با غیرفعال کردن همه پلاگین‌ها خطا برطرف شد، می‌دانید که یکی از افزونه‌هایی است که باعث ایجاد خطا می‌شود.

به سادگی به قسمت مدیریت وردپرس بروید و روی “Plugins” کلیک کنید. اکنون باید هر بار یک افزونه را مجدداً فعال کنید تا زمانی که پلاگینی را که باعث ایجاد مشکل شده است را پیدا کنید. از شر آن افزونه خلاص شوید و خطا را به نویسنده افزونه گزارش دهید.

بارگذاری مجدد فایل های اصلی

اگر گزینه افزونه خطای سرور داخلی را برطرف نکرد، پس ارزش آن را دارد که پوشه wp-admin و wp-includes را از یک نصب جدید وردپرس دوباره آپلود کنید.

این کار هیچ یک از اطلاعات شما را حذف نمی کند، اما در صورت خراب شدن فایل ممکن است مشکل را حل کند.

ابتدا باید به وب سایت WordPress.org مراجعه کرده و روی دکمه دانلود کلیک کنید.

دانلود وردپرس

با این کار فایل فشرده وردپرس روی کامپیوتر شما نصب می شود. شما باید فایل فشرده را استخراج کنید و داخل آن یک پوشه وردپرس پیدا کنید.

در مرحله بعد باید با استفاده از یک سرویس گیرنده FTP به وب سایت وردپرس خود متصل شوید. پس از اتصال به پوشه ریشه وب سایت خود بروید. این پوشه ای است که پوشه های wp-admin, wp-includes, wp-content داخل آن است.

پوشه وردپرس را در رایانه خود باز کنید. اکنون باید پوشه‌های wp-includes و wp-admin را انتخاب کنید و سپس کلیک راست کرده و «Upload» را انتخاب کنید.

کلاینت FTP شما اکنون آن پوشه ها را به سرور شما منتقل می کند. از شما می پرسد که آیا می خواهید فایل ها را بازنویسی کنید یا خیر. “Overwrite” را انتخاب کنید و سپس “Always use this action” را انتخاب کنید.

مشتری FTP شما اکنون فایل های قدیمی وردپرس شما را با نسخه های جدیدتر جایگزین می کند. اگر فایل های وردپرس شما خراب بود، این مرحله خطای سرور داخلی را برای شما برطرف می کند.

از ارائه دهنده هاست خود بپرسید

اگر همه روش ها برای رفع خطای سرور داخلی در وب سایت شما شکست خورده اند، زمان آن رسیده است که کمک بیشتری دریافت کنید. با تیم پشتیبانی میزبانی وب خود تماس بگیرید و آنها می توانند گزارش های سرور را بررسی کرده و علت اصلی خطا را پیدا کنند.

اگر می‌خواهید به تنهایی به عیب‌یابی ادامه دهید،

امیدواریم این مقاله به شما در رفع خطای سرور داخلی در وردپرس کمک کرده باشد.