آموزش کار با نرم افزار dev c++

آموزش کار با نرم افزار dev c++

توضیحاتی راجب سی پلاس پلاس

C++ یک زبان برنامه نویسی حرفه‌ای است که به برنامه نویس کمک زیادی می‌کند. این زبان دارای یک پشتیبانی کتابخانه‌ای و به فرمت STL است. C++ یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کدنویسی است زیرا بسیاری از برنامه‌ها یا سیستم‌هایی که شما استفاده می‌کنید، بخش‌هایی از آن در فضای c یا c++ نوشته شده‌است. در نرم‌افزارهای ویرایش عکس، بازی‌ها و مرورگرها، c++ نقشی اساسی بازی می‌کند:

  • محوریت موضوعی: 

زبان C++ یک زبان برنامه نویسی با محوریت موضوعی است. یعنی در این برنامه تمرکز روی موضوع(هدف) و چگونه رسیدن به آن(هدف) است.

  •  پشتیبانی کتابخانه‌ای قوی: 

STL موجود در C++ به شما کمک می‌کند تا با سرعت بالایی کدنویسی کنید. برای مثال کتابخانه(مرجع)های استانداردی برای کدنویسی نقشه‌ها وجود دارد.

  •  سرعت:

 زبان C++ قابلیت تالیف (گردآوری) را داراست و این موضوع باعث می‌شود تا سرعت کدنویسی این زبان افزایش یابد.

  •  تالیف و گردآوری:

 در زبان C++ کدها ابتدا در یک بخش low level گردآوری می‌شوند و سپس اجرا می‌شوند، این ویژگی در دیگر زبان‌های برنامه نویسی وجود ندارد.

  •  پشتیبانی اشاره‌گر:

 در c++ از اشاره‌گر پشتیبانی خیلی خوبی صورت می‌گیرد. اشاره‌گرها در برنامه نویسی پر کاربرد هستند. این ویژگی در دیگر زبان‌های برنامه نویسی وجود ندارد.

Dev-C++ یک محیط یکپارچه توسعه نرم‌افزار است که تحت پروانه عمومی همگانی گنو و برای برنامه‌نویسی در زبان‌های C و C++ منتشر شده است. محیط برنامه نویسی C++ معمولا از محیط طراحی و تولید برنامه، زبان و کتابخانه های استاندارد این زبان تشکیل شده است که برنامه نویسان می توانند کلاس ها و اشیاء خاص و مورد نیاز خودشان را نوشته و از آن ها استفاده کنند و یا از مجموعه کتابخانه های سی پلاس پلاس در توسعه پروژه ها و نرم افزار های خود استفاده کنند.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Dev-C++:


– پشتیبانی از کامپایلرهای GCC
– دیباگر های قدرتمند (با استفاده از GDB)
– پشتیبانی از چندین زبان
– ویژگی تکمیل خودکار کد
– ساخت سریع پروژه های ویندوز، کنسول، کتابخانه ها و DLL ها
– قالب های متنوع برای ایجاد انواع پروژه های خود
– ویرایش و کامپایل فایل های سورس
– امکان چاپ کد ها
– پشتیبانی از فایل های CVS
– مشخص کردن و برجسته سازی سینتکس ها
– و …

معرفی نرم افزار Dev C++ 5.11

نرم افزار Dev C++ 5.11 یکی از قدرتمندترین نرم افزار های است که با در اختیار گذاشتن محیط IDE قدرتمند در اختیار برنامه نویسان کد نویسی را برای آنها راحت می کند و اکثر برنامه نویسان از آن برای برنامه نویسی به زبان C و  C++ استفاده می کنند. این نرم افزار از کامپایلر GCC برای کامپایل و اجرا کردن پروژه های ساخته شده استفاده می کنید. نرم افزار Dev C++ 5.11 علاوه بر استفاده از کامپایلر GCC می تواند از کامپایلرهای دیگر مانند Cygwin نیز استفاده کنند.

نصب نرم افزار Dev C++ 5.11

نحوه نصب و راه اندازی نرم افزار Dev C++ 5.11 بسیار آسان و راحت می باشد و با زدن Setup برنامه  و با چند دکمه Next به راحتی نصب خواهید شد. بعد از اتمام نصب برنامه تمام ابزارهای مهم و مورد نیاز برنامه نویس در صفحه ابتدای قرار دارد و می توانید به راحتی کارهای مهم را با آن انجام دهید. همچنین این نرم افزار بسیار سبک بوده و حافظه کمی را اشکال کرده و سیستم را سنگین نمی کند. نرم افزار Dev C++ 5.11 به صورت رایگان و منبع باز (Open Source) بوده و ویژگی های زیادی را در محیط گرافیکی برای برنامه نویس آماده کرده است.