طراحی سایت با لاراول( Laravel )

طراحی سایت با لاراول( Laravel )

لاراول( Laravel ) یکی از محبوب‌ترین فریم‌ورک‌های برنامه‌نویسی php تحت وب است. لاراول در مدت کوتاهی توانست گوی سبقت را از سایر رقبا برباید و امروز به عنوان پرکاربردترین فریم‌ورک برنامه‌نویسی PHP شناخته می‌شود.

امکانات روزآمد، توسعه‌پذیری و امنیت بالا، استفاده از آخرین روش‌ها و ابزارهای توسعه و بهره‌گیری از کدهای با کیفیت و تست شده‌ی دیگر از جمله سیمفونی، لاراول را به عنوان قوی‌ترین و پیشرفته‌ترین فریم‌ورک طراحی سایت با php شناسانده است.

برای مطالعه ی بیشتر درباره ی لاراول اینجا کلیک کنید

فریم‌ورک طراحی سایت لاراول چیست؟

امروزه، در فضای رقابتی تجارت، حضور پررنگ در دنیای آنلاین ضروری است. برای این منظور، به یک توسعه وب سایت قوی نیاز دارید که با یک ابزار برنامه نویسی قابل اطمینان انجام شده باشد.

PHP یک زبان فوق العاده و قابل اعتماد برای توسعه سمت سرور است اما انتخاب چارچوب مناسب PHP مهمترین تصمیمی است که مشاغل با آن روبرو هستند. از زمان آغاز به کار، فریمورک‌های زیادی راه اندازی شده است. در بین کل خانواده PHP، لاراول (Laravel) محبوب ترین است. Laravel، یک فریمورک PHP است که به منظور ایجاد آسان‌تر و سریع‌تر وب اپلیکیشن‌ها، ساخته شده است. سایت‌های لاراولی دارای بالاترین امنیت، سرعت و توسعه‌پذیری هستند.

کاربرد آموزش طراحی سایت با لاراول چیست؟

امروزه با چارچوب لاراول به راحتی می توان وب سایت های مختلف را طراحی و پیاده سازی کرد. برنامه سازان قدرتمند و حرفه ای برای طراحی سایت های فروشگاهی، طراحی سایت شرکت های بزرگ، طراحی سایت سازمان ها، طراحی سایت استارتاپ ها و … می توانند از این فریم ورک استفاده کنند.

لاراول در طراحی سایت بسیار قدرتمند عمل می کند و طراحی و پیاده سازی یک سایت را به بهترین وجه ممکن انجام می دهد. سایت هایی که در چارچوب لاراول طراحی میشوند بسیار سبک و در عین حال ایمن هستند. همین ویژگی های ارزنده سبب شده که شرکت های مختلفی دوره های آموزش طراحی سایت با لاراول را در لیست آموزش های خود قرار دهند. تا شما بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون گذراندن دوره های پیش نیاز طراحی سایت را به بهترین شیوه ممکن انجام دهید.

مزایای فریم‌ورک لاراول :

1.موتور قالب Templete Engine Blade:

این برترین فریم ورک PHP به دلیل بکارگیری و استفاده موثر از الگو های سبک داخلی، بسیار به شما کمک می کند تا با استفاده از محتوای پویا به ایجاد طرح های شگفت انگیز بپردازید. علاوه بر این، ویجت های مختلفی شامل کد CSS و JS با ساختارهای قوی نیز دارد. الگوهای فریم ورک لاراول به گونه ای نوآورانه طراحی شده اند تا یک طرح ساده با بخش های مشخص ایجاد کنند.با کمک زبان الگو، یک موتور قالب به شما این امکان را می دهد تا فایل های استاتیک را به همراه برنامه پیاده سازی کنید. همچنین Blade Template Engine ارائه شده توسط لاراول بصورت یکپارچه با HTML و PHP کار می کند. 

2.فریم ورک LiveWire (فقط در لاراول) :

به دلیل وجود پیچیدگی ها و مشکلات زیاد در توسعه بخش فرانت سایت با Nuxt یا Next و یا React تیم لاراول ایده ای جدید را بنا کرده اند که قطعا میتواند آینده فرانت را متحول کند و آن حذف روش 100 درصد توسعه وب سایت با فریم ورک های جاوا اسکریپت است که قطعا هم پرهزینه و هم بسیار پرچالش است . امروزه توسعه دهندگان از ابزارهایی مانند کتابخانه React و فریمورک Vue برای ساخت برنامه های وب مدرن استفاده می کنند که بسیار قدرتمند هستند. اما اغلب آماده سازی و کار با آنها همیشه برای توسعه دهندگان کمی چالش برانگیز بوده است. فریمورک Livewire یک فول استک فریمورک برای فریمورک لاراول محسوب می شود که بدون کم کردن راحتی کدنویسی لاراول سعی می کند به برنامه نویسان فول استک کمک کند تا بهترین اپلیکیشن های تحت وب را با استفاده از لاراول ایجاد کنند و ویژگی های مشابه ویژگی های ویو جی اس و ری اکت را در اختیار داشته باشند ضمن اینکه به طور کلی مشکل SEO و یا همان SSR را حل میکند.

3.سرعت و کارایی Laravel با Octane :

موضوع سرعت و کارایی وب سایت یا فروشگاه بسیار مهم است تا حدی که معیار گزینش میان فریم ورک ها و زبان های مختلف است در مورد اینکه لاراول تا چه اندازه سریع است باید گفت با توجه به طرفرداران و پروژه های بزرگی که روی این فریم ورک در حال اجرا و کار هستند قطعا ضعف سرعت از نظر فریم ورک وجود ندارد اما با راهکار جدیدی که توسط لاراول به عنوان Laravel Octane عرضه شده است باید به چند برابر شدن سرعت عملکرد فریم ورک و برنامه ای که روی لاراول نوشته میشود بسیار توجه ویژه داشت با توجه به گفته سازنده لاراول میتواند سرعت فریم ورک را بسیار بالا ببرد چرا که این روش در واقع با استفاده از تغییر در نحوه اجرای مفسری زبان PHP میتواند برای همیشه فقط یکبار فریم ورک را برای همه کاربران اجرا کند و اجرا را با نگهداری در حافظه RAM برای دسترسی سریع برای همه عملیات ها به صورت روش bytecode تبدیل میکند . وقطعا میتواند با ویژگی Synchronize در PHP 8 شاهد اجرای برنامه ها به صورت همروند بود که خود ویژگی و قابلیت جدیدی است که در زبان PHP بوده و لاراول از نسخه 8 به بعد به خوبی با این دو قابلیت مهم سازگار است

4.دستورات Artisan:

لاراول ابزاری داخلی برای خط فرمان (Command line) با نام Artisan را معرفی می کند. Artisan این قابلیت را به کاربر می دهد تا بیشتر برنامه های کسل کننده و تکراری برنامه نویسی، که بسیاری از توسعه دهندگان PHP از انجام دستی آن اجتناب می کنند را انجام دهید. از آنها می توان برای ایجاد ساختار پایگاه داده، یک کد اسکلت (Skeleton code) و انتقال آسان در جهت مدیریت سیستم پایگاه داده استفاده کرد.

5.سیستم امنیت و AUTH:

احراز هویت یکی از مهم ترین قسمت های هر برنامه وب است. توسعه دهندگان زمان زیادی را صرف نوشتن کد احراز هویت کرده اند. لاراول احراز هویت داخلی ساده ای را ارائه می دهد که با اجرای چند دستور به راحتی با برنامه لاراول شما ادغام می شود. با کمک فریم ورک لاراول، می توانید منطق مجوز را اعمال کرده و اقدامات غیر مجاز را محدود، و نیز ورود به پایگاه داده منابع را کنترل کنید.

6.معماری چند لایه و ماژولار:

(Model، View، Controller (MVC الگو های معماری مورد استفاده در امر توسعه رابط کاربری برای تفکیک اطلاعات خصوصی مورد نیاز در اجرای برنامه هستند. از این رو در هر بخش، به عنوان مثال، Model، View و Controller، به طور جداگانه هر یک از ابعاد بنامه را مدیریت می کنند. بیشتر فریم ورک های برنامه وب به دلیل سهولت درک و اجرای آن، از معماری MVC پیروی می کنند.

7.سیستم ORM:

(Object Relational Mapping (ORM تکنیکی است که برای تبدیل داده های ناسازگار به داده های سازگار با برنامه نویسی شئ گرا استفاده می شود. این تحول، یک پایگاه داده مجازی ایجاد می کند که از داخل خود زبان برنامه نویسی قابل دسترسی است. هر جدول در پایگاه داده دارای یک مدل متناظر است که توسعه دهنده از طریق آن با جدول گفته شده تعامل می کند.ORM نسبت به سایر فریم ورک های PHP نسبتا سریع تر است. همچنین این سیستم شما را قادر می سازید با چندین سیستم پایگاه داده مختلف بتوانید کار کنید SQL SERVER , MYSQL , POSTGRESQL , MONGODB این هم یکی دیگر از نیازهایی است که میتواند کسب و کار شما داشته باشد. همچنین شما میتوانید برای انواع دیگری از دیتابیس ها مانند Casandara , EleasticSeach و… هم پکیج هایی را به صورت متن باز پیدا کنید که لاراول را به آن دیتایس متصل کند

8.نصب آسان:

مشکل در نصب یک برنامه برای اکثر کاربران امری خسته کننده است. انتظار می رود روند نصب برنامه ساده و با حداقل تلاش باشد تا هر کاربری بتواند فورا برنامه را نصب کرده و از پیشنهاد/خدمات استفاده کند. نصب برنامه هایی که با استفاده از لاراول ساخته شده اند آسان است، از این رو یکی از فریم ورک های محبوب به شمار می رود.

9.سیستم Caching

حافظه پنهان برای ذخیره داده ها به طور موقت، برای مدتی استفاده می شود و می تواند به سرعت بازیابی شود. با استفاده از حافظه پنهان می توان زمان بارگذاری در سرور پایگاه داده را کاهش داد. لاراول یک API یکپارچه را برای تعامل با بطن های مختلف حافظه پنهان فراهم می کند. مانند Redis و Memcached که به راحتی با لاراول پیکربندی می شوند.

 10.توسعه پذیری را به شما تقدیم میکند:

در صنعت نرم افزار، ماژولاریتی به درجاتی گفته می شود که در آن یک سیستم بزرگ یا اجزای برنامه/ماژول ها ممکن است به اجزای کوچک تر تقسیم شده و دوباره ترکیب شوند. در ماژولاریتی، می توانید منطق کسب و کار خود را به قسمت های مختلفی که متعلق به یک واحد هستند تقسیم کنید. لاراول به دلیل داشتن کتابخانه های شئ گرا و همچنین بسیاری دیگر کتابخانه های از پیش نصب شده، محبوب است. این کتابخانه های نصب شده در هیچ فریم ورک دیگر PHP یافت نمی شود. یکی از کتابخانه های از پیش نصب شده یک کتابخانه احراز هویت است که پیاده سازی آن آسان است و دارای جدیدترین ویژگی ها مانند بررسی کاربران فعال، بازنشانی گذرواژه، محافظت از CSRF (جعل درخواست سایت متقابل) و رمزگذاری است. بعلاوه، این فریم ورک به ماژول های منفرد تقسیم شده است که اصول مدرن PHP را در اختیار شما قرار می دهد و به توسعه دهندگان اجازه می دهد برنامه های وب پاسخ گو، ماژولار و مفید ایجاد کنند.

 11. آزمایش و تست:

آزمایش بخشی بسیار مهم در فرآیند توسعه است. این کار به اندازه هر فعالیت دیگری در مرحله توسعه ضروری است. آزمایش می تواند به روش های مختلفی انجام شود مانند تست واحد، تست ابزار و command line. فریم ورک لاراول این گزینه های تست را برای اطمینان از بی نقص بودن خروجی نهایی برنامه فراهم می کند. برخی از آزمایشات موجود در لاراول می توانند پسرفت را تشخیص دهند و همچنین یک راه حل برای جلوگیری از این موارد به ما ارائه می دهند.بسیاری از توسعه دهندگان برنامه های وب به دلیل نحوه تسهیل آزمایش واحد، لاراول را دوست دارند. این فریم ورک PHP  قادر به اجرای بسیاری از آزمایشات است تا اطمینان حاصل کند که تغییرات جدید انجام شده توسط برنامه نویسان به طور غیرمنتظره چیزی را در برنامه وب از بین نمی برد.

12.امنیت بسیار بالا:

لاراول امنیت داده ها را جدی می گیرد و از یک رمز عبور هش شده و رفع حملات SQL برای حفظ امنیت داده ها استفاده می کند. هنگام توسعه یک برنامه، هر برنامه نویس مجبور است از برخی روش های موثر برای ایجاد امنیت در آن استفاده کند. لاراول در چهارچوب خود از امنیت برنامه وب مراقبت می کند.استفاده از رمزهای عبور هش شده به این معنی است که رمز ورود هرگز به عنوان متن ساده در یک پایگاه داده ذخیره نمی شود. همچنین از “الگوریتم هش کردن Bcrypt” در ایجاد نمایش رمزگذاری برای رمز عبور استفاده می کند.ادله زیادی وجود دارد که لاراول را فریم ورک مورد علاقه اکثر توسعه دهندگان کرده است. لاراول یک فریم ورک توسعه برنامه وب پویا است که روی به حداقل رساندن مراحل توسعه از ابتدای نوشتن کد در یک برنامه جدید گرفته تا انتشار آن متمرکز شده است. تمام فرایند های استاندارد در یک برنامه ساختمانی مانند تعامل پایگاه داده با احراز هویت/مجوز به ایمیل های ذخیره شده را ساده تر کرده است و کار یک توسعه دهنده را راحت تر و سریع تر می کند.

13. سئو در لاراول:

اگر برای طراحی سایت، از سیستم‌های مدیریت محتوا استفاده نشود، برنامه‌نویس مسئول رعایت تمامی اصول سئو یا بهینه‌سازی سایت در موتورهای جستجو خواهد بود. در چنین شرایطی تخصص و دانش برنامه‌نویس در زمینه‌ی سئو نقشی اساسی را ایفا می‌کند.

از شیوه‌ی ایجاد پیوند برای کلمات کلیدی، کدهای متای سئو، عنوان صفحات، ساختار فنی کدهای HTML و بسیاری موارد دیگر می‌بایست توسط یک برنامه‌نویس خبره که آشنایی کافی با سئو داشته باشد، پیاده‌سازی شوند. بنابراین موفقیت یک سایت اختصاصی نیازمند مجموعه‌ای از اطلاعات مرتبط است که همگی در کنار هم می‌بایست در جهت اهداف پروژه به کارگیری شوند.

نکات مهم در آموزش طراحی سایت با لاراول:

آموزش طراحی سایت با لاراول در ایران و سایر کشورهای جهان همچنان محبوب است و همیشه یک انتخاب ایده آل برای برنامه نویسی حرفه ای و اصولی بوده است. اگر بعد از اموزش یک سری نکات اصولی رعایت شوند شما می تواند به سایت مورد علاقه و با کیفیت خود دست پیدا کنید.

یکی از نکات طراحی سایت با لاراول در خصوص امنیت آن است. امنیت این فریم ورک به دلیل برخورداری از سرویس هایی مانند  AUTH و Laravel

Passport است که .  Composer استفاده میکند.بیشتر فروشگاهی اینترنتی لاراول را بستری مناسب برای طراحی سایت می دانند چون امکانات متنوعی را در اختیار کاربران قرار می دهد.یکی از نکاتی که در استفاده از لاراول مهم است این است که باید از فایل های CSS و JS در لاراول میکس به درستی استفاده کرد.

چه نوع سایت‌هایی را می‌توان با لاراول طراحی کرد ؟

  • طراحی سایت اطلاع‌رسانی یا شرکتی یا پورتال
  • برنامه نویسی وب سرویس با لاراول
  • طراحی فروشگاه اینترنتی با لاراول
  • برنامه‌نویسی سایت‌های سفارشی با لاراول