امروزه شرکت های کوچک و بزرگ برای معرفی خود، محصولات، رزومه و خدمات خود همگی اقدام به طراحی وب سایت شرکتی کرده اند.در این بازار پر رقابت طراحی سایت شرکتی مهم ترین عامل برای موفقیت بین رقبا و تبلیغ محصولات شما می باشد.طراحی سایت شرکتی دیگر تنها برای خودی نشان دادن یا پر کردن جای خالی سایت در کارت ویزیت و سربرگ های اداری نیست. یک سایت قوی قطب اصلی کسب و کار و تجارت شماست. شما به واسطه وب سایت خود میتوانید مشتریان جدید و قوی را پیدا کنید.
وب سایتها فاصله جغرافیایی را از بین میبرند و ارتباطات افراد را با هم گستردهتر میکنند. پیش از ظهور و رشد سایتها اما، بسیاری ازشرکتها محدود به محیط جغرافیایی خود بودند و یا به سختی با دیگر شرکتها و مشتریان خود ارتباط برقرارمیکردند. اما پس از آن که وب سایتها در همه جا حاضر شدند، بسیاری از شرکتها نیز علاقه شدیدی به ایجاد یک وب سایت برای کسب و کار خود پیدا کردند و با استفاده از آن توانستد هم فاصلهها را از بین ببرندو هم ارتباطات خود را در زمینههای مختلف چندین برابر کنند.
اولین مزیت داشتن وب سایت شرکتی، جذب مشتریان جدید است. بسیاری از افراد که قصد خرید محصول یا استفاده از خدمات را دارند، در مرحله اول به اینترنت می آیند و اطلاعات موردنظر را در اینترنت جستجو می کنند.حالا اگر در هنگام جستجو، وارد سایت شما شوند، به احتمال زیاد با دقت بیشتری محصولات و خدمات شما را مشاهده می کنند و برای استفاده از محصولات شما تصمیم گیری خواهند کرد. اگر شما یک وب سایت شرکتی حرفه ای داشته باشید، می توانید با آغوش باز به سراغ مشتریان و مخاطبان جدید بروید، ویژگی های محصولات و خدمات خود را به آنها نشان دهید و کاری کنید که آنها مجذوب کسب و کار شما شوند.
با داشتن یک وب سایت شرکتی عالی، شما می توانید خود را به عنوان مرجعی معتبر نشان دهید. وقتی به مردم اطلاعات درستی ارائه دهید، آنها به شما اعتماد می کنند و احتمال اینکه از شما خرید کنند بیشتر می شود.
طراحی وبسایت شرکتی مزایا فراوانی برای کسب و کار شما دارد. یکی از این مزایا این است که مشتریان بیشتری از سراسر نقاط کشور به صورت شبانه روزی از وب سایت شما دیدن خواهند کرد و هیچ گونه محدودیت زمانی و مکانی برای مشتریان وجود نخواهد داشت.
تعدادی از مشتریان شما در اینترنت حضور دارند و مشتاق هستند که از محصولات و خدمات شما استفاده کنند. وقتی شما یک وب سایت شرکتی داشته باشید، در واقع به افراد این اجازه را می دهید که شما را پیدا کنند و از خدمات و محصولات شما استفاده کنند. در نهایت این موضوع به نفع جیب شما تمام می شود؛ زیرا میزان فروش شما با همین راهکار ساده چندین برابر خواهد شد.
همچنین طراحی سایت شرکتی برای شما بسیار مقرون به صرفه است، زیرا به راحتی می توانید تغییرات لازم را بدون پرداخت هزینه در سایت خود اعمال کنید. در صورتی که اگر وبسایت نداشته باشید باید برای تغییر محتوای رسانه چاپی، زمان و هزینه های مادی زیادی صرف نمایید.یک سایت با طراحی خوب و محتوای هدفمند می تواند تا حد زیادی مکمل تبلیغات چاپی باشد. همچنین مشتریان شما می توانند از طریق وبسایت شما، کاتالوگ، تصاویر و یا ویدئو های شما را تماشا کنند.
در قسمت «درباره ما» وب سایت شرکتی خود، می توانید به معرفی شرکتتان بپردازید، چشم اندازها و اهداف خود را بیان کنید و به مخاطبان خود نشان دهید که کارمندان شما تا چه اندازه پرتلاش و سخت کوش هستند. وقتی با لحنی مناسب به معرفی شرکت و تیم خود بپردازید، مشاهده می کنید که افراد بیشتری به شما اعتماد می کنند و وفاداری آنها نسبت به شرکت شما بیشتر می شود.
اگر شما یک فروشگاه داشته باشید، قطعا نمی توانید ۲۴ ساعته فعالیت کنید و فروشگاهتان را باز نگه دارید؛ این موضوع باعث می شود که در همه ساعت های شبانه روز فروش نداشته باشید؛ اما در وب سایت اینطور نیست و کاربران به صورت ۲۴ ساعته به وب سایت شما دسترسی دارند و می توانند در هر ساعتی از شبانه روز از شما خرید کنند.
شما با طراحی سایت شرکتی این امکان را برای مشتریان خود فراهم می کنید که راحت تر با شما در ارتباط باشند و لازم به حضور فیزیکی آن ها در شرکت نباشد. شما می توانید وب سایت خود را با توجه به نیاز مشتریان طراحی کنید و مشتریان بسیاری را به سمت سایتتان جذب نمایید.
اگر یک فروشنده بسیار ماهر داشته باشید، باز هم برای رسیدگی به کارها و سوالات همه مشتریان، وقت کم می آورید! اما با داشتن وب سایت شرکتی، می توانید در یک زمان به تعداد زیادی از افراد خدمات بدهید و محصولات موردنیاز آنها را در اختیارشان بگذارید. سرعت در ارائه خدمات و پاسخ به سوالات مشتریان، یکی دیگر از مزایای وب سایت های شرکتی است که کسب و کار شما را حرفه ای تر نشان می دهد.
در این بخش امکاناتی که در طراحی وب سایت شرکتی به کار برده می شود را برای شما قرار داده ایم تا بهتر با این امکانات آشنا شوید. یک وب سایت شرکتی به طور استاندارد شامل امکانات زیر می باشد:
این صفحه نمایی کلی از وبسایت شما است و بیانگر محصولات و خدمات شما می باشد تا مخاطب با یک نگاه اجمالی متوجه نوع فعالیت شما شود. این صفحه باید بسیار هوشمندانه طراحی شود و شلوغ و خسته کننده نباشد.
خدمات ارائه شده توسط شرکت در این بخش قرار می گیرد و بازدید کنندگان می توانند از این خدمات بهره مند گردند.
در این قسمت نمونه محصولات شرکت و گارانتی آن ها در صورت وجود، قرار می گیرد. همچنین به چگونگی ساخت و ویژگی های محصول نیز اشاره می شود.
در این قسمت مقالات مرتبط با شرکت خود را باید قرار دهید. برای نوشتن مقالات باید چند نکته را در نظر بگیرید. اولین نکته این است که مقالات شما باید جذاب باشد و زیاد طولانی و خسته کننده نباشد و بازدید کننده سایت را به خواندن ادامه مقاله ترغیب کند. دومین نکته که بسیار مهم و حائز اهمیت است، این است که مقالات شما باید منطبق بر پایه اصول سئو باشد و از نگارش درستی برخوردار باشند.
در طراحی سایت شرکتی مهم ترین و اصلی ترین بخش برای ارتباط با مخاطبان و بازدیدکنندگان، صفحه ی تماس با ما است. اهمیت این بخش بسیار بالاست و این کار نیاز به مهارت و تجربه کافی دارد. این صفحه دارای اطلاعاتی نظیر آدرس دفتر مرکزی، آدرس شرکت، دورنگار، شماره تماس و ایمیل می باشد که بازدیدکنندگان با استفاده از آن ها می توانند با شما ارتباط برقرار کنند. طراحی این قسمت باید به گونه ای باشد که مخاطبان در کمترین زمان و به راحتی بتوانند با شما در ارتباط باشند.
برای معرفی بهتر خدمات شرکت، در این بخش باید تصاویر متفاوت از محصولات و سرویس های شما قرار بگیرد تا بازدیدکنندگان جذب سایت شما شوند. این تصاویر در طراحی سایت شرکتی شامل تصاویر همکاران، بخشهای مختلف شرکت، تندیس ها و… نیز می شود.
در این بخش به معرفی شرکت و نحوه عملکرد آن پرداخته می شود و برای شناخت بیشتر کاربران از سایت در نظر گرفته می شود. اگر می خواهید بازدیدکننده سایت به مشتری شما تبدیل شود باید به این قسمت توجه ویژه ای داشته باشید و شرکت خود را به درستی معرفی نمایید. توجه داشته باشید که نیازی نیست در این بخش از متن های طولانی استفاده کنید، زیرا باعث خستگی افراد می شود همچنین متن شما نباید خیلی کوتاه و مختصر باشد چون ممکن است اعتبار شرکت شما را زیر سوال ببرد. ادبیات مناسب در صفحه درباره ما می تواند موجب ایجاد شناخت نسبی و اعتماد در مشتریان شما گردد.
در این قسمت سوالات احتمالی مشتریان به همراه پاسخ قرار می گیرد همچنین امکان درج سوالات کاربران نیز فراهم می شود این قسمت در طراحی سایت شرکتی بسیار حائز اهمیت است، زیرا باعث می شود مشتریان اعتماد لازم را به کسب و کار شما پیدا کنند. همچنین می توانید از پرسش کاربران ایده گرفته و به تولید محتوای جدید بپردازید و می توانید به مخاطبین خود کمک کنید و آن ها را درگیر برند خود کنید. حتی می توانید با استفاده از این بخش، میزان رضایت مشتریان و کیفیت خدمات و محصولات خود را بسنجید.
این قسمت برای راهنمایی دقیق تر بازدیدکنندگان در نظر گرفته می شود. افراد با استفاده از این قسمت می توانند با کارشناسان سایت ارتباط برقرار کرده و پاسخ سوالات خود را به خوبی دریافت نمایند. هر وبسایت خوب و موفقی باید دارای مشاوره رایگان باشد و همیشه آماده پاسخ گویی به نیاز افراد باشد.
وب سایت شرکتی شما باید به گونه ای باشد که مخاطبان به راحتی به بخش های مختلف سایت شما بروند و کالا و خدمات موردنظرشان را خیلی سریع پیدا کنند.
در طراحی وب سایت شرکتی، شما باید ویژگی های زیبایی شناسی مانند: رنگ سایت، لوگو، فوتر، بنرها و تصاویر را به خوبی رعایت کنید تا وب سایت جذابی داشته باشید. شاید باورتان نشود که بسیاری از افراد، براساس ظاهر و زیبایی سایت شما درباره اعتبار آن تصمیم گیری می کنند و برای خرید محصولات و خدمات اقدام خواهند کرد! وجود یکپارچگی و انسجام در وب سایت باعث افزایش اعتبار برند تجاری شما خواهد شد و مزایای زیادی دارد. یادتان باشد که عقل مردم هنوز هم به چشمشان است و وب سایت شما باید بسیار زیبا باشد.
وب سایت شرکتی شما باید به گونه ای طراحی شود که حس اعتماد را در بازدیدکنندگان سایت ایجاد کند. UX (تجربه کاربری) کاربران یک سایت، اهمیت زیادی دارد و می تواند باعث جذب مشتری یا از دست دادن مشتری شود.
اگر قصد طراحی وب سایت شرکتی خود را دارید، خوب است که قبل از اینکار، استراتژی مشخصی برای خودتان و سایتتان در نظر بگیرید تا بتوانید پیشرفت کنید و وب سایت خود را رشد دهید.
شما باید در وب سایت خود اطلاعات کامل و دقیقی از محصولات خود بدهید تا مشتریان بیشتر با شما آشنا شوند و بتوانند درباره خرید و استفاده از محصولات شما تصمیم گیری کنند. البته اطلاعات شما باید کاملا درست باشد و از ارائه اطلاعات نادرست خودداری کنید تا اعتبار شما خدشه دار نشود