طراحی سایت تبلیغاتی به یکی از رایج ترین و در عین حال پرطرفدارترین انواع وب سایت ها تبدیل شده اند. شما نیز می توانید با طراحی سایت تبلیغاتی و بهبود سئو آن یک سایت موفق داشته و به درآمد برسید.امروزه صنعت تبلیغات دانش رو به رشد و گستردهای است که بسیاری از کشورها هزینههای هنگفتی را به آن اختصاص میدهند. در کشور ما، همچنان نگاه کهنه بر تبلیغات حاکم است. تبلیغات بعنوان یک فرایند ارتباطی دارای ساز و کارهایی است و جهت انتقال پیامهای تجاری، خدماتی و یا غیرتجاری سنجیده، هدفمند وگاه تعمدی بکار می رود. با این مفهوم تبلیغات با هدف تغییر نگرش، ایجاد اعتمادسازی و ترغیب مخاطبان به خرید یا استفاده از خدمات به کار میرود. تبلیغات به سبب هدفمندی به انواع فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، تجاری و تفریحی و هنری تقسیم میشود. همیشه تبلیغات در تمامی شرایط، بخش اساسی از فرآیند تولید و فروش محصولات بشمار می رود. در حقیقت بدون استفاده از تبلیغات محصولات و یا خدمات شما ناشناخته باقی مانده و یا به سختی شناخته می شود و دیگر شما نباید امید چندانی به فروش موثر آن داشته باشید و یا انتظار داشته باشید که از این طریق سود بالایی را کسب نمایید. در همه زمینه های فوق طراحی سایت تبلیغاتی با توجه به کارکرد و محتوای خود می تواند پیاده سازی گردد.
قبل از بررسی نحوه راه اندازی سایت تبلیغاتی، بیایید تا نگاهی به تعریف این وب سایت بیندازیم. یک وب سایت تبلیغاتی، به سایتی گفته می شود که مخصوص تبلیغات طراحی شده است. در این مدل از انواع وب سایت، فروشندگان و شرکت های مختلف مبلغی را به صاحب سایت پرداخت می کنند تا بنر های تبلیغاتی خود را در آن قرار دهند. بر خلاف دیگر مدل های وب سایت، راه اندازی سایت تبلیغاتی پروسه نسبتا دشواری است. چرا که طراحی باید آنقدر جذاب باشد تا بازدید کنندگان و مشتریان به دیدن تبلیغات علاقه نشان دهند.
یک سایت تبلیغاتی باید همه نکات مربوط به سئو را رعایت کرده باشد. وب سایتی که به دنبال کسب درآمد با استفاده از دنیای اینترنت است، باید بتواند به رتبه یک گوگل راه پیدا کند. بی شک با استفاده از یک سایت ساز یا یک طراحی ساده شما نمی توانید همچین سایتی را طراحی کنید. شما باید از پروسه های خاصی استفاده کنید تا همه موارد مربوط به سئو را در قسمت های پشت صحنه و عملیاتی سایت قرار دهید. محتوای قرار گرفته در وب سایت های تبلیغاتی همگی با هدف تبلیغ محصولات و خدمات مختلفی طراحی شده اند. البته که این وب سایت ها می توانند در دسته بندی های مختلفی تقسیم شوند و در حوزه های مختلفی هم فعالیت کنند.
در طراحی سایت تبلیغاتی مهمترین نکته ای که باید رعایت شود داشتن دسته بندی های متناسب با هر نوع کسب و کار می باشد. همچنین باید از نظر گوگل در رتبه اول قرار بگیرد، پس باید مطابق با اصول سئو و آخرین الگوریتم های گوگل طراحی گردد.
نکته دیگر در طراحی وب سایت تبلیغاتی و آگهی، گرافیک آن است. داشتن گرافیک ساده اما جذاب کمک بزرگی به این سایت می کند تا بتواند مخاطب بیشتری را جلب کند. اگر از گرافیک های ضعیف استفاده گردد، می تواند بر اعتماد کاربر اثر منفی داشته باشد.
طراحی سایت تبلیغاتی و آگهی مطابق با اصول سئو و داشتن گرافیک جذاب از خدماتی است که شرکت سایت کار به خوبی با آنها آشناست.
تبلیغات دیجیتال مانند یک بروشور و یا مجله نیست که نیاز به حمل داشته باشد و اکثر افراد در تلفن همراه و کامپیوترهای شخصی خود میتوانند آن را ببیند و حمل کنند و حتی با دیگران به اشتراک بگذارند.
یکی از مشکلاتی که نوع تبلیغات سنتی با آن روبه رو میشود سرعت و محدودیت در انتقال است. شما یک کاتالوگ و یا بروشور را نمیتوانید به سرعت به همه جا ارسال کنید، اما اگر شما در یک وب سایت تبلیغاتی تبلیغ کنید در تمام ساعتهای شبانه روز و هفت روز هفته بدون محدودیت میتوانید تبلیغات خود را منتشر کنید و در دسترس عموم قرار دهید.
یکی دیگر از مزایای تبلیغات دیجیتال امکان اصلاح و تصحیح آن است. برای مثال، اگر شما در یک کاتالوگ و یا بروشور کاغذی تبلیغ کنید، پس از مدتی تنها برای تغییر یک آدرس و یا شماره تماس نیاز به یک تبلیغ جدید دارید یا احتمالا باید با یک غلط گیر روی موارد قبلی خط بکشید و مجدداً با ماژیک و یا خودکار اطلاعات جدید خودتان را بنویسید که ظاهر مناسبی ندارد. اما شما در تبلیغات دیجیتال از این امکان برخوردار هستید تا اطلاعات خود را به روزرسانی کنید و از این طریق محصول تبلیغاتی یا خدمت شما همیشه کار آمد خواهد.
یکی از نکته های برتر در تبلیغات دیجیتال بیان و معرفی راحت تر در آن است، تهیه یک تبلیغ متنی به صورت سنتی نسبت به تبلیغات دیجیتال سخت تر است دلیل این موضوع هم مشخص است. در تبلیغ متنی باید با نوشتار تمام مزایای یک محصول را منتقل کنید در صورتی که اضافه شدن فیلم و عکس بخش عمدهای از پیام تبلیغاتی دیجیتال را به مخاطب منتقل میکند.
در بازاریابی دیجیتال، میتوان نظرات، انتقادات و حرفهای مخاطب خود را نسبت به خدمت یا محصول خود به راحتی دریافت کرد. دریافت بازخورد مخاطب میتواند به پیشرفت در کار و ارائه تبلیغ تاثیرگذار باشد.
طراحی سایت آگهی از ابزارهای مؤثر در تبلیغات دیجیتال است.این نوع سایت ها همانگونه که از نامش مشخص است برای بازاریابی و تبلیغ محصولات و کالاها و یا خدمات کارایی دارد و می تواند برای محصول خاص یا گروهی از محصولات یا حتی برای مجموعه متفاوتی از آنها تعریف و طراحی شود.
پس از طراحی سایت باید برای دیده شدن آن در نتایج برتر گوگل تلاش کنید؛ از جمله اقداماتی که در این زمینه باید انجام دهید، سئو و بهینه سازی سایت است. سئو به مجموعه اقداماتی گفته می شود که به کمک آن می توانید رتبه سایتتان را در گوگل ارتقا بدهید.
همانطور که گفتیم امروزه صنعت تبلیغات دانش رو به رشد و گستردهای است که بسیاری از کشورها هزینههای هنگفتی را به آن اختصاص میدهند. در کشور ما، همچنان نگاه کهنه بر تبلیغات حاکم است. تبلیغات بعنوان یک فرایند ارتباطی دارای ساز و کارهایی است و جهت انتقال پیامهای تجاری، خدماتی و یا غیرتجاری سنجیده، هدفمند وگاه تعمدی بکار می رود.