پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی در ایران و جهان کدام است ؟

پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی در ایران و جهان کدام است ؟

زبان برنامه نویسی چیست؟

هر برنامه یا بازی که شما بر روی گوشی و کامپیوتر خود دارید توسط برنامه نویسی انجام میشود و به وسیله زبان مشخصی طراحی شده است؛ زبان برنامه نویسی به معنی دستور خاصی در قالب کد به کامپیوتر است که کاری یا بازی برای ما به اجرا در می آورد و زبان های برنامه نویسی با توجه به کاربرد آن به دسته های خاصی تقسیم میشوند که در ادامه طبق داده های سایت  Stack Overflow Developer Survey 2019 با بهترین و پر درآمد ترین آن ها در کشورمان آشنا خواهیم شد.

پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی در ایران :

1- پایتون(Python) :

به جرعت میشه گفت یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در ایران و جهان پایتون است که بدلیل عملکرد و سرعت بالایی که دارد بسیاری از افراد را برای یادگیری آن ترغیب میکند ؛ زبان پایتون در هوش مصنوعی هم کاربرد بسیاری دارد که میتوان گفت در آینده نیز با توجه به گسترده شدن هوش مصنوعی این زبان نیز بیشتر استفاده شود و در آمد خوبی داشته باشد.

2- سی شارپ (#C) :

یکی از زبان های محبوب و پر استفاده در ایران زبان سی شارپ است که یک زبان شی گرا است و بهترین انتخاب برای طراحی نرم افزار های موبایل است ؛ این زبان با سرعت در حال پیشرفت است و در ایران نیز بیسار استفاده میشود و یادگیری آن میتواند برای شما شغلی پر در آمد را ایجاد کند.

3-جاوا (java) :

زبان جاوا یکی از قدیمی ترین و قوی ترین زبان های برنامه نویسی است که بسیار پر استفاده است و در ایران نیز بازار کار خوبی را دارد با استفاده از این زبان میتوانید برنامه های متفاوتی را بسازید و بیستری استفاده در طراحی نرم افزار های موبایل میشود.

4-سوئیفت (Swift) :

این زبان توسط شرکت اپل ساخته شده است و بهترین زبان برای اپ های  سیستم عامل ios است با استفاده از این زبان میتوانید اپ های ios بسازید و آن را توسعه دهید و به همین سبب آینده خوبی را در بازار ایران دارد.

5.جاوا اسکریپت (JavaScript) :

این زبان در ایران و در جهان بسیار محبوب است و بیشتر در سایت ها استفاده میشود طوری که هیچ سایتی نیست که بدون جاوا اسکریپت کارکند و این زبان تجربه کاربری شما را در مرورگر های و وبسایت ها بالا میبرد ؛ شما با یادگیری این زبان به در آمد خوبی میرسید و بازار کار خوبی را نیز در کشوران دارد.

پردرآمدترین زبان‌ برنامه نویسی در جهان :

  طبق گزارش Stackoverflow زبان‌های Clojure ،F# ،GO ،Scala ،Elixir از پر درآمدترین زبان‌های برنامه‌نویسی در سال ۲۰۱۹ در سطح دنیا بوده‌اند.

جالب است بدانید ۵ مورد نام برده شده در ایران آنچنان معروف نیستند و تقاضای کار در این زبان‌ها پایین است.

اهمیت یادگیری زبان برنامه نویسی ؟

دنیا به سمت تکنولوژی پیش میرود و یکی از مزیت های یک فرد در این حوزه یادگیری یکی از زبان های برنامه نویسی است که میتواند شما را در آینده به در آمد بالایی برساند ؛ شما میتوانید با استفاده از دانشی که با یادگیری یکی از از زبان هایی که در بالا گفته شده نرم افزاری را خلق کنید و به در آمد خوبی برسید.

بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع ؟

اگر شما قصد داشته باشید که به تازگی وارد حوزه برنامه نویسی شوید حتماً به این فکر می کنید که کدام زبان برنامه نویسی مناسب است برای شروع و وارد شدن این حوزه برای شروع مو بهترین آن زبان سی و سی پلاس پلاس است که خیلی از افراد با استفاده از این زبان وارد حوزه برنامه نویسی و یادگیری زبان میشوند.

اگر تازه وارد هستید و به تازگی یک زبان برنامه نویسی را یاد بگیرید بهترین انتخاب زبان سی میباشد ، که تمامی قواعد برنامه نویسی در این زبان رعایت شده است و شما می توانید به راحتی آن را یاد بگیرید.

 حرف آخر:

در مجموع ورود به بازار کار هر نوع حرفه ای نیازمند کسب اطلاعات لازم در خصوص آن شغل، کاربرد، میزان درآمد و نحوه یادگیری آن است و یکی از چالش هایی که پیش روی افرادی که قصد دارند برنامه نویس و توسعه دهنده وب شوند وجود دارد، انتخاب نوع زبان برنامه نویسی برای یادگیری و پیشرفت در این حوزه است. به همین جهت ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را در زمینه کار برنامه نویسی با بهترین و پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی در ایران و جهان آشنا کنیم.