چه کسب و کارهایی نیاز به طراحی سایت دارند؟

چه کسب و کارهایی نیاز به طراحی سایت دارند؟

طراحی سایت برای کسب و کار

امروزه با مجازی شدن بسیاری از کسب و کارها و فراهم آمدن فرصت استفاده از بازاریابی در فضای مجازی، بسیاری از کسب و کارها برایشان این سوال پیش آمده است که آیا طراحی سایت برای آن ها هم مهم است یا خیر؟! یعنی آیا فروش آنلاین مناسب کسب و کار آن ها هم هست یا خیر؟

شاید در ابتدا صاحبان کسب‌وکاری که به روش های معمول سنتی به تجارت خود مشغول هستند، نیاز به داشتن یک وب‌سایت را به خوبی حس نکرده و تلاشی برای به روز کردن و مدرن نمودن کسب و کار خود نداشته باشند و شاید اولین سوالی که ذهن آنها را به خود مشغول می‌کند این باشد که چرا داشتن یک وب‌سایت شرکتی یا سایت فروشگاهی به این اندازه مهم است. اما واقعیت این است که هر فردی که به دنبال خرید کالا و محصول و یا دریافت خدمات مشخصی است، در ابتدا جستجوی خود را در اینترنت آغاز می‌ نماید. سپس با تحقیق بیشتر اقدام به خرید می‌کند.

10دلیل مهم که چرا کسب و کار شما به وب سایت نیاز دارد؟

1-اقتصادی و به صرفه بودن طراحی سایت:

داشتن وب‌سایت نیاز به سه مولفه بسیار به صورت همزمان دارد. این سه مولفه عبارتند از خرید هاست، ثبت دامنه و طراحی سایت. هاست و دامنه هزینه بسیار زیادی نداشته و به صورت سالانه و به صورت بسیار ساده قابل تمدید می‌باشد. شاید عمده هزینه‌ باید در قسمت طراحی سایت پرداخته شود. اما باید به این نکته توجه داشت که اگر به درستی شرکت طراحی سایت خود را انتخاب نمایید، این هزینه صرفا یک‌بار پرداخته می‌شود و تا سال‌ها نیاز به پرداخت هزینه نیست. قاعدتا بعد از گذشت چند سال، سایت احتمالا نیاز به طراحی مجدد داشته که این فرایند نیز هزینه‌ای کمتر از طراحی سایت دارد. لذا می‌توان گفت با یک هزینه اولیه معقول و به جا می‌توان صاحب سایتی شد که سال‌ها مشتریان را به سمت خود جذب کرده و باعث درآمدزایی بسیار زیادی برای شما خواهد شد. قطعا هزینه پرداخت شده بابت وب‌سایت در مدت زمان کمی با سود بالا به صاحبان کسب‌وکار باز می‌گردد به شرطی که نکات مهم در طراحی سایت رعایت شده باشد.

2-وب‌سایت همیشه و در ۲۴ساعت روز در دسترس است!( فروشگاه شبانه روزی)

خیلی از افراد عصرها در اینترنت گشت و گذار می‌کنند، درست زمانی که اکثر کسب و کارها تعطیل هستند، که قطعا مشکلی وجود نخواهد داشت زیرا وب‌سایت هیچ وقت نیازی به استراحت ندارد. یک سایت به کسب و کار یا سازمان شما اجازه می‌دهد ۲۴ ساعت روز، در ۷ روز هفته و در ۳۶۵ روز سال در دسترس باشد. داشتن یک وب‌سایت معادل است با داشتن یک کارمند در تمام ساعات روز، حتی در آخر هفته‌ها و تعطیلات!

3-رقیب اصلی شما دارای وب‌سایت است:

اگر با کسب و کار دیگری که دارای وب‌سایت است در یک رقابت مستقیم قرار دارید، آن‌ها یک مزیت بارز دارند، به خصوص اگر آن‌ها برای وب‌سایت خود بازاریابی کرده باشند. یک وب‌سایت یک روش عالی برای هموار سازی سطح رقابت است.

4-بازاریابی سریع و آسان:

قطعا تبلیغات کسب و کار شما در دنیای اینترنت راحت‌تر، پربازده‌تر و سریع‌تر خواهد بود. همچنین با استفاده از خدمات گوگل ادز و سئو سایت  می‌توان به کسب‌وکارهای آنلاین رونق بیشتری داد.

خدمات گوگل ادز، سیستم تبلیغات در گوگل بوده که یک سایت با پرداخت هزینه و شارژ حساب کاربری خود، می‌تواند با کلمات کلیدی خود، در صفحه اول جستجوی گوگل قرار گیرد. تا زمانی که حساب کاربری شما دارای اعتبار باشد، این تبلیغات ادامه پیدا کرده و افراد بیشتری وارد وب‌سایت شما می‌شوند.

5-ساده‌ترین راه کسب اطلاعات، جستجوی آن در اینترنت است:

بیشتر از هر زمان دیگری، مردم از معنای سنتی پیدا کردن اطلاعات دور شده اند و به سادگی با جستجوی آنلاین به اطلاعات مورد نیاز خود دست می‌یابند، به خصوص توسط دستگاه‌های همراه و موبایل. هنگامی که مردم در موتورهای جستجو به جستجو می‌پردازند، کسب و کار شما باید در نوک انگشتان آن‌ها باشد. وقتی مردم از چیزی اطلاع ندارند، ساده‌ترین راه چیست؟ خارج کردن گوشی موبایل از جیب و جستجو آن. وقتی مردم در موتورهای جستجو به دنبال محصول یا خدمات شما می‌گردند، وقتی دارای وب‌سایتی باشید این یعنی بازاریابی رایگان برای شما.

6-وب‌سایت باعث بهبود اعتماد مشتری و تصویر شرکت می‌شود:

با یک وب‌سایت حرفه‌ای، شما تصویر کلی خود را در بین عموم مخاطبان بهبود خواهید بخشید. و به نوبه‌ی خود، مشتریان شما حس اعتماد بیشتری به سازمان شما خواهد داشت.

7-وب‌سایت‌ها فقط محلی نیستند، آن‌ها جهانی هستند:

بیشتر کسب و کارهای کوچک تنها قادر به بازاریابی در شهر یا ناحیه اطراف خود هستند. با یک وب‌سایت، اگر بخواهید، شما می‌توانید محصولات و خدمات خود را در سراسر ایران و جهان ارائه کنید.

8-وب‌سایت‌ها به ایجاد مشتریان بیشتر کمک می‌کنند :

اگر دارای وب‌سایتی با کیفیت باشید، با در دسترس بودن اطلاعات کسب‌وکار، محصولات، خدمات و … برای مشتریان، با بازاریابی رایگان موتورهای جستجو برای شما،‌ مشتریان بیشتری خواهید داشت. براساس گفته‌های کسب و کارهای کوچک و آمارهایی در این زمینه، ۶۰٪ فروش‌های اینترنتی مربوط به مشتریان جدید است. داشتن یک وب‌سایت به طور قابل توجهی دسترسی مشتریان به خدمات و محصولات شما را بهبود می‌بخشد.

9-مدیریت مشتریان کاری وقت گیر است :

آیا میدانید در یک سایت میتوانید آمار دقیق تعداد کاربران، میزان حضور آن ها در سایت، مشخصات و ویژگی های آن ها را ذخیره کرد؟ و میان کاربران نظرسنجی راه انداخت!

در واقع شما میتوانید اطلاعات دقیقی در مورد مشتریان خود داشته باشید، شما خواهید دانست چه تعداد مشتری از چه طریقی با شما آشنا شده اند و برای هر کدام چه میزان سرمایه گذاری کرده اید و چه میزان بازگشت سرمایه داشته اید.

10-داشتن روابط عمومی پایین در کسب وکار:

دقت کرده اید که در اینستاگرام یا تلگرام چقد راحت به تبادل نظر میپردازید بدون این که ذره ای احساس خجالت کنید؟ در صورتی که در تماس تلفنی، نوشتن یک نامه یا قرار حضوری به این میزان تسلط ندارید.

یک سایت میتواند نواقص کار شما را بپوشاند و به شما کمک کند تا هر روز نسبت به قبل خود به جایگاه بهتری دست پیدا کنید و نواقص خود را رفته رفته برطرف کنید.

اهمیت داشتن وب سایت:

  • دسترسی به مخاطب و مشتری در کل کشور
  • فعالیت دائمی و ۲۴ ساعته
  • عدم تاثیرگذاری ایام تعطیلی در فروش
  • در حکم شعبۀ دومِ فروشگاه فعلی شما اما کم هزینه‌تر و پرسودتر
  • در حکم کسب و کار اصلیتان که شما را بی نیاز به خرید یا اجارۀ مغازه می‌کند

 حرف آخر:

اگر هنوز به فکر ساختن یک وبسایت نیفتاده اید باید بگوییم یک روز تاخیر یعنی یک روز ضرر! اگر فکر میکنید که سفارش یک سایت به شما هزینه تحمیل میکند، باید هزینه ی نداشتن سایت را بررسی کنید!