با پیشرفت تکنولوژی و به خصوص فعالیت های تحت وب، دنیای پزشکی نیز تحت تاثیر این بروزرسانی ها قرار گرفت و خود را با آن سازگار ساخت. دندانپزشکی نیز که یکی از شاخه های مهم در علم پزشکی به حساب می آید همواره با پیشرفت تکنولوژی حرکت کرده و ابزارهای نوینی را در این زمینه ثبت کرده است. همچنین برخی از آن ها با طراحی سایت دندانپزشکی توانستند خدمات نوینی را به مراجعه کنندگان خود ارائه دهند که در نوع خودش شگفت انگیز است.
طراحی سایت پزشکی همانند طراحی سایت های دیگر ، یک ضرورت در زمینه پرشکی و درمانی محسوب می شود. با طراحی وب سایت حرفه ای ، روند درمان برای بیماران، پزشکان و کلینیک های درمانی با سرعت انجام می شود. پزشکان با استفاده از سایت می توانند با بیماران خود در ارتباط باشند و اطلاعات و مقالات پزشکی را در اختیار بیماران قرار دهند. علاوه بر این طراحی وبسایت پزشکی امکان مقایسه را برای بیماران فراهم می کند تا بتوانند بهترین متخصص در زمینه های مختلف را پیدا کنند. ارائه خدمات آنلاین هزینه درمان را کاهش می دهد. زیرا دیگر نیازی به پرداخت هزینه های رفت و آمد مخصوصا برای افرادی که در شهر های دیگر هستند ، نیست. طراحی وبسایت پزشکی باعث دیده شدن تخصص پزشکان و معرفی آن های می شود. در این صورت باید برای معرفی خود خلاقیت به خرج دهید.
این روزها اکثر مشاغل به منظور تسهیل و تسریع ارائه خدمات به مشتریان، وب سایت اختصاصی خود را راه اندازی میکنند. دندانپزشکیها و البته تمامی مراکز درمانی بزرگ نیز از جمله مشاغلی هستند که طراحی وب سایت برای آنها بسیار ضروری و مهم است. زیرا در دنیای پر هیاهو و پرمشغله امروزی دیگر کمتر کسی فرصت مراجعه حضوری جهت اخذ نوبت و ایستادن در صفهای طولانی را پیدا میکند. بنابراین با طراحی سایت دندانپزشکی میتوانید در زمان خود و مراجعه کنندگان صرفه جویی کرده و تمامی امور را در کمترین زمان ممکن انجام دهید. بدین ترتیب از مراجعههای غیر ضروری به کلینیکهای دندانپزشکی جلوگیری شده و همه چیز تحت کنترل شما قرار میگیرد.
از مهمترین مزایای طراحی سایت دندانپزشکی میتوانیم به امکان ارائه خدمات پرکاربردی همچون سیستم نوبت دهی و پرداخت آنلاین، امکان مشاهده فهرست پزشکان و کسب اطلاعات بیشتر درباره روشهای درمانی جدید اشاره کنیم. با طراحی وب سایت دندانپزشکی میتوانید بخش عمدهای از امور مربوط به مراجعین را به صورت آنلاین سازماندهی کنید و روشهای سنتی مدیریت مشتریان را برای همیشه کنار بگذارید.
هر سایت دارای یکسری از قابلیت ها و ویژگی های مختص خود می باشد در ادامه به بررسی این ویژگی ها در سایت پزشکی می پردازیم.
قبل از هرچیزی قیافه و قالب سایت پزشکی باید جذاب و کاربر پسند باشد به نحوی که بازدید کننده از سایت لذت برده و به هیچ وجه از بودن در آن خسته نشود.
سایت پزشکی باید دارای قابلیت ریسپانسیو و واکنش گرا باشد و هنگام مشاهده سایت از طریق تلفن همراه یا تبلت نظم و ترتیب خود را از دست نداده و کاملا با آن سازگار باشد. از آنجایی که امروزه استفاده از تلفن همراه و تبلت برای وب گردی بسیار فراگیر شده است ، قابلیت رسیپانسیو بودن یکی از ملزومات در طراحی سایت پزشکی می باشد.
از آنجایی که مشتریان اصلی سایت های پزشکی از طریق موتور های جستجو مانند گوگل وارد سایت می شوند، لزا قابلیت بهینه سازی و سئو پذیری از الزامات این نوع سایت ها می باشد. پایه و اساس سایت های پزشکی باید بر اساس الگورتم موتور های جستجو پیاده سازی شود تا شناسایی محتوا، سئو سایت، بهینه سازی سایت و کاهش رتبه سایت سریعتر باشد.
قسمت مدیریت و کنترل سایت های پزشکی باید بسیار روان ، آسان و کاربردی باشد به صورتی که علاوه بر پزشک یک فرد معمولی هم بتواند به سادگی آن را مدیریت و کنترل کند. که این مساله هم با استفاده از قالب ها و CMS های اختصاصی به سادگی قابل حل می باشد.
حال زمان پاسخ گویی به این سوال است که یک سایت پزشکی چه امکاناتی برای ما می تواند فراهم کند و ما چه انتظاراتی از یک سایت پزشکی می توانیم داشته باشیم. با وب شیفت همراه باشید.
تخصص های پزشک ، خدماتی که ارائه می دهد ، زمان هایی که بیمار ویزیت می کند ، آدرس و محل مطب و هر اطلاعاتی که خود پزشک بخواهد می تواند دراین سایت قرار گیرد.
بیماران می توانند با مراجعه به این قسمت به صورت آنلاین وقت قبلی گرفته و یا در لیست انظار قرار گیرند.
بازدید کنندگان و بیماران می توانند به طور مستقیم با پزشک خود مکاتبه کرده و از طریق پرسش و پاسخ و نظردهی با او در تعامل باشند.
پزشکان می توانند به صورت آنلاین به برخی از مشکلات بیماران خود رسیدگی کرده و پاسخگوی سوالات آن ها باشند.
این قسمت جایی است که مقالات ، نوشته ها ، توصیه ها ، مدارک علمی کسب شده، بانک کتاب و مجلات، افتخارات و … در آن قرار می گیرند.
شامل عکس های مربوط به تخصص پزشک ، نمای داخلی مطب ، کار های انجام شده و هر عکس و تصویری که خود پزشک در نظر دارد (به صورت آلبوم و یا معمولی) می باشد.
برای سهولت آدرس دهی و راحتی یافتن مکان مطب برای بیماران و مراجعه کنندگان نقشه گوگل بهترین راه کمک رسانی می باشد. محل دقیق قرار گرفتن مطب یا مراکز درمانی که پزشک در آن ها ویزیت می کند، بر روی نقشه ی گوگل نمایش داده شده و مشخص می شود.
تبلیغ در موتورهای جستجو و قرار گرفتن در ابتدای لیست این موتور های جستجو علاوه بر تثبیت مشتریان سابق هر روز می تواند مشتریان و مراجعه کنندگان جدیدی برای پزشک فراهم کند و امکانات بسیار زیاد دیگر که می توان از یک سایت پزشکی انتظار داشت.
فرم قرار ملاقات با بیمار: به بیماران اجازه دهید تا مستقیماً از وب سایت شما وقت ویزیت بگیرند.
فرم پرداخت آنلاین: به بیماران این امکان را می دهید که به راحتی هزینه درمان را به صورت آنلاین پرداخت کنند.
فرم های آنلاین ایمن: این امکان را برای بیماران فراهم می كند كه قبل از مراجعه به کلینیک اطلاعات مورد نظر را بصورت آنلاین پر كنند. این باعث صرفه جویی در وقت انتظاربرای بیمار و بهبود بهره وری پرسنل شما می شود.
بارگذاری پرونده بر روی سایت: می توانید مقاله ، خبرنامه ها یا هر سند دیگری را که می خواهید در وب سایت خود ارسال کنید.
یک وب سایت دندانپزشکی برتر از طریق بهینه سازی موتور جستجو جایگاه بالایی را در لیست های رایگان و ارگانیک موتور جستجو پیدا می کند. مهمترین جنبه SEO در صفحه، محتوای با کیفیت است. سئو خارج از صفحه برای دستیابی به یک رتبه بهتر در نتایج جستجو فراتر از طراحی وب و محتوا است. این به موتورهای جستجو می گوید که چگونه یک وب سایت خاص توسط سایت های دیگر و بازدید کنندگان آنها درک میشود.
امروزه و در حال حاضر، طراحی وب سایت برای کلینیک های دندانپزشکی به یک ضرورت مهم تبدیل شده و در واقع یک پل ارتباطی مجازی بین بیماران و مرکز کلینیک محسوب می شود که ارائه خدمات و امور مربوط به نوبت دهی و مشاوره پزشک و بیمار را تسهیل می دهد. بنابراین در عصری که طیف وسیعی از امور روزمره انسان ها به صورت آنلاین و از طریق بسترهای مختلف انجام می شود، جای تعجب نیست که بتوانیم به صورت اینترنتی اقدام به رزرو نوبت دندانپزشکی کنیم.