معیارها و تعرفه های قیمت گذاری طراحی سایت چگونه محاسبه میشود ؟

معیارها و تعرفه های قیمت گذاری طراحی سایت چگونه محاسبه میشود ؟

اگر شما برای اولین بار قصد ساخت سایت و طراحی وب سایت را داشته باشید، احتمالا با شرکت های مختلفی برای طراحی سایت مواجه می شوید که ممکن است هر کدام از این وب سایت ها مبالغ مختلفی را برای طراحی سایت به شما بدهند.

به همین صورت ممکن است برای شما این سوال به وجود بیاید که تعرفه طراحی سایت چگونه محاسبه می شود؟ برای جواب به این سوال ابتدا شما باید به این سوال جواب دهید که هدف شما از طراحی وب سایت چیست؟

چرا که با توجه به کسب و کار شما نحوه قیمت گذاری تعرفه و قیمت طراحی سایت هم متفاوت خواهد بود.

 عوامل موثر در تعیین قیمت طراحی وب سایت؟

 1- ایستایی یا پویایی سایت:

تفاوت یک سایت داینامیک با سایت استاتیک در شیوه مدیرت محتوای سایت مربوطه است.در سایت های داینامیک یا پویا یک پنل مدیریتی قرار داده شده است.که مدیر سایت بدون داشتن دانش کد نویسی می تواند محتویات سایت مذکور را به روز رسانی کنید.

این محتویات هم شامل نوشتار و هم شامل تصاویری می شود که در سایت قرار می گیرد.

2-هاست وب سایت :

یکی از عواملی که در تعیین قیمت طراحی سایت می تواند نقش کلیدی بازی کند، هاست وب سایت است. شاید شما با کلمه هاست آشنایی نداشته باشید. هاست در واقع فضایی است که اطلاعات وب سایت شما در آن قرار می گیرد.

به عبارت دیگر هاست همانند هارد کامپیوتر شما می باشد. هارد کامپیوتر هم اطلاعات شما را حفظ می کند. اما تفاوت هارد کامپیوتر و هاست در این است که درون هاست تنها اطلاعات وب سایت شما قرار می گیرد و شما باید برای حفظ اطلاعات خود در هاست وب سایتتان، سالیانه مبلغی را پرداخت کنید.

همچنین بر اساس اینکه فضای هاست شما چه مقدار باشد، قیمت طراحی سایت هم متفاوت خواهد بود. هر چه فضای هاست شما بالاتر باشد، قیمت آن هم افزایش پیدا می کند. حال ممکن است از خود بپرسید که آیا تفاوت قیمتی در شرکت های ارائه کننده هاست هم وجود دارد؟ باید به شما بگوییم بله، ممکن است شرکت های ارائه دهنده هاست با یک دیگر تفاوت هایی را داشته باشند.

به طور مثال هاستی که از نظر امنیتی در جایگاه مطلوب تری قرار دارد، گران تر از دیگر هاست ها است. همچنین هاست ها بر اساس پشتیبانی هم تفاوت هایی را دارا می باشند. همین دلایل باعث شده که هاست یکی از عوامل اصلی در قیمت طراحی سایت ها به حساب بیاید.

3- دامنه وب سایت:

یکی دیگر از عوامل تعیین کننده قیمت طراحی سایت، دامنه است. دامنه سایت در واقع همان پسوند وب سایت شما محسوب می شود. بر اساس نام دامنه، قیمت آن هم تغییر پیدا می کند. به طور مثال بر اساس اینکه دامنه وب سایت شما .com و یا .ir باشد، قیمت طراح  سایت شما تغییر می کند.

به طور کل دامنه های .ir ارزان ترین نوع دامنه محسوب می شوند و برای افرادی که بیزینس های کوچکی را مدیریت می کنند، می تواند گزینه مطلوب تری باشد. اما شرکت های بزرگ همواره سعی می کنند که از دامنه هایی همچون .com استفاده کنند.

برخی از شرکت های طراحی سایت هم سعی می کنند که به مشتریان خود در صورت خرید دامنه .com، دامنه .ir را به صورت رایگان ارائه دهند.

4-ظاهر سایت:

منظور از ظاهر یک سایت طراحی رابط کاربری یا UI  سایت است.

طراحی رابط کاربری یا طراحی بصری هر سایت همان ظاهری است که کاربر می بیند.

از فضای سفید سایت گرفته تا فونت و اشکال گرافیکی یک سایت همگی طراحی بصری یک سایت هستند.که به اختصار UI گفته می شود.

بر اساس نظرسنجی ها و امارها از دیدگاه نیمی از مخاطبین سایت هایی که جذابیت بصری دارند، معتبر تر هستند.ظاهر یک سایت علاوه بر UI به UX  نیز وابسته است.

5-قالب وب سایت:

نمای یک وب سایت نقش تعیین کننده ای برای جذب مخاطب دارد. اینکه شما از چه قالبی برای طراحی وب سایت خود استفاده کنید، می تواند نقش مهمی در تعرفه طراحی سایت شما داشته باشد. امروزه قالب های آماده مختلفی برای وب سایت ها وجود دارد که برخی از آن ها رایگان بوده و برای برخی از آن ها باید هزینه ای را پرداخت کنید.

اگر شما قصد ایجاد یک وب سایت اختصاصی با ظاهر خاص را دارید، باید به فکر تهیه یک قالب اختصاصی برای وب سایت خود باشید. قالب های اختصاصی می تواند هزینه طراحی وب سایت شما را کمی بالاتر ببرد.

 6-پروتکل SSL:

یک پروتکل امنیتی برای سایت است که به صورت یک قفل در کنار نام دامنه سایت مشاهده می‌شود، که اگر قصد خرید SSL یکساله داشته باشین باید مبلغی پرداخت شود.

در تعرفه طراحی سایت اثر دارد.

 7-استفاده از پلاگین های مختلف:

استفاده از افزونه ها یا پلاگین ها در بهبود روند سایت و دادن ویژگی های و ابزارهایی مثل سئو مفید هستند و برای خرید پلاگین های امن و با کیفیت و پرمیوم (استفاده کامل از آپشن های پلاگین) باید مبلغی پرداخت شود تا افزونه لایسنس دار خریداری شود. (چون آپدیت هم میدن و اگه لایسنس و اعتبار نداشته باشه نمیتونین آپدیت کنین)

8- چند زبانه بودن سایت:

اگر طراح سایت بخواهد سایت را در زبان های مختلف ارایه دهد بایستی در طراحی آن تغییراتی لحاظ کند.

به ازای اضافه کردن هر زبان به زبان اولی و با توجه به راست چین یا چپ چین بودن زبان مورد نظر هزینه ای جداگانه محاسبه می گردد.

سایت های بین المللی لازم است این قابلیت را داشته باشند.

9– سئو و بهینه سازی:

علاوه بر ویژگی های ذکر شده در مورد طراحی وب سایت بایستی به سئو پذیر بودن سایت هم توجه کنیم.

یک سایت حرفه ای و خوب بایستی طوری طراحی شده باشد که در رنکینگ های گوگل رتبه بالایی به دست اورد.الگوریتم های گوگل از تکنیک ها و قوانین خاصی پیروی می کنند و مدام به روز می شوند.یک طراح حرفه ای بایستی از استراتژی های سئو آگاهی داشته و در طراحی سایت آنها را معیار قرار بدهد.

10-کاربرد سایت (نوع وب سایت):

بسته به نوع استفاده شما از سایت میتواند به صورت زیر دسته بندی شود:

(سایت فروشگاهیسایت شرکتی _ سایت آموزشی –  سایت شخصی_سایت خدماتی _سایت خبری و …)

که هر کدام با توجه به ویژگی های متنوع خود در تعیین تعرفه طراحی سایت اثر دارد.

(سایت فروشگاهی پر ویژگی ترین سایت برای طراحی سایت است و قطعا قیمت بالاتری دارد)

CMS-11 به کار رفته در سایت مورد نظر:

به سیستمی که مدیریت محتوا را انجام می دهد CMS گفته می شود.روش طراحی CMS به دو صورت است:

روش اول استفاده از CMS های آماده است و روش دوم استفاده از کدنویسی CMS هاست.

در طراحی سایت به روش ورد پرس از CMS های اماده استفاده می شود.

اینکه از CMS های اماده استفاده شود یا از صفر شروع به کد نویسی یک CMS کنیم، تاثیر زیادی بر قیمت یک سایت دارد.

دیگر عوامل موثر در هزینه طراحی سایت:

مهم ترین عوامل موثر در برآورد و قیمت گذاری طراحی سایت را با هم مرور کردیم. مواردی دیگری به شرح زیر نیز می توانند در برآورد طراحی سایت تاثیر داشته باشند:

1.تعداد صفحات سایت

2.تولید محتوای اصلی سایت

3.پشتیبانی سایت و پاسخگویی

4.ریسپانسیو بودن سایت

5.طراحی قالب حرفه ای و یا استفاده از قالب های موجود

6.مدت زمان پشتیبانی

7.مدت زمان انجام پروژه

8.و………